Hvordan fungerer låsesystemet på Audi A6?

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å kobler opp ett slikt ettermonteringskit på en Audi A6 2000 mod. Hva er det som skjer når man låser opp bilen med fjernkontrollen? Er det to enkle ledninger som går ut til hver lås som gir en impuls som forteller "lås opp"? :P Høres litt enkelt ut, men må nesten ha dette klart før jeg kan sette i gang.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal det ikke være noe vakuum opplegg der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm, er det det?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

for og gi en liten pekepinne så sitter det vakum-slanger som låser opp til min A4 B5 '97 mod. Defa-pakke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

her: http://www.ts20.no/Audi/centrallock.pdf kan du finne el-skjema. studer litt så finner du nok ut av det.

OBS: Skjema er for US-versjon A6 2000-modell. Men jeg tror alt er likt som EU-versjon, har ikke funnet noen forskjell selv (dvs kart kontra terrenget i bilen)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen hjertelig. Dette var til stor hjelp:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg sett litt på dette. På side 3 her http://www.ts20.no/Audi/centrallock.pdf viser "Control module for central locking, switch for interior lock driver side"

 

Dette er vel gjerne den knappen man kan trykke på på innsiden av bilen? Dvs. det er en "lås-knapp" og en "lås-opp-knapp". Lurte på det kanskje hadde gått å koblet seg inn på disse? Eller om det kun vil fungere når jeg faktisk benytter disse knappene? Setter kjempepris på litt hjelp her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bumper denne jeg.. Har ikke helt funnet ut hvilke ledninger jeg skal koble meg inn på for å finne signaler som indikerer om bilen blir låst eller låst opp..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Setter kjempepris på hjelp her folkens! Har så utrolig lyst å få montert dette :) Alt er smal sak om jeg bare finner ut hvilken ledning jeg skal hente "signal" fra? Dvs. signal på at dørene låses opp, og signal til at dørene låses igjen... HJELP ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser ut at du har rett: Modul E150, pinne 1 & 2 ser ut til å gi pulser for å åpne eller stenge alle dørene. Men det er vel kun for bruk av sjåføren innvendig, dvs at jeg tviler på om alarm blir aktivert om du kun bruker disse to tilkoplingene, men du får nok åpnet og stengt dørene, men alarmen blir ikke armert, etter hva jeg skjønner.

Når jeg ser på tegningene ellers, så er det uhorvelige signaler inn/ut på J429 control module for central locking, og det er ikke så lett å se hva som gjør hva der inn mot denne.

Jeg vet ikke hva du har idag, og hva dette ettermonteringskitet skal gjøre eller hva det inneholder.

Et par ord om det så kan man kanskje hjelpe deg litt videre, videre, videre............

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei Tom

Fader, trodde jeg hadde skrevet det.. Latterlig..

 

Det er en slik coming-home modul jeg skal montere. Den krever ett signal når dørene låses, og ett signal når dørene åpnes. Denne modulen gjør at tåkelys og parklys slår seg på / forblir på når man låser opp/låser igjen. Slik som det er på nye A6'n (4F)

 

Men tror du jeg kan benytte pinne 1 og 2 til dette?

 

Må da gå å måle seg fram til dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor finner jeg forresten denne modul E150? :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Anyone? Er så sugen på å montere dette, men er jo bare å glemme når jeg ikke helt vet hvor jeg kan hente signal :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Modul 150 er vel så nærme din venstre hånd som mulig når du sitter i bilen: Det må være den knappen som du kan låse dørene med innenfra. Og følger du de to ledningene (gn/wh og bl/wh) på tegningene, så ser det ut til at disse går inn på (brun) plugg

T15i, nede ved A-pillaren. Som er ved venstre kne! Da slipper du å ta av dørtrekket. Ser du på tegningen så ser du at disse signalene blir lagt til jord når dørene låses eller låsen åpnes.

 

Forresten glem det jeg skrev over, for jeg tror nok ikke at disse to signalene blir aktivert når du låser bilen med fjernkontrollen. Dette er jo manuell aktivering av låsingen!

 

Mulig du kan ta signalet som går til V56 Drivers Door Central Locking Motor, som også går inn på T15i. som du finner over 38 og 39 på tegningene. Her ser det ut til at strømmen på motoren snur når bilen låses og åpnes. Dette er kanskje en mulighet, men er kanskje ikke den beste løsningen, du må kanskje prøve deg frem.

Det ble mye kanskje og mulig her, men test på egen risk!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for svar Tom! :)

 

Ja tanken min har lenge vært å gå rett på motoren, for det må jo være noen slags signal-kabler som går inn til denne.. Men spørsmålet er, hvordan måler man seg fram til dette? Har multimeter selvfølgelig, og et signal er jo en svak elektrisk impuls som vil gi utslag.. Er dette en mulighet? Altså å måle og låse opp/igjen mens man prøver?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan måle spenningen mellom T15i/1 og T15i/2, tror det er lettest. For hvor J429 er gjemt vet jeg ikke i farta, mulig under gulvteppet til sjåføren.

Du vil da se at spenningen snur etter som du åpner eller låser låsen, og da har du egentlig de to signalene du er på jakt etter tror jeg.

 

Jeg antar at den "dingsen" du skal ha på kun trenger et styresignal for å fungere som det skal.

Er dette en uorginal ikke-VAG sak foresten?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert! Men hvor finner jeg V56 Drivers Door Central Locking Motor? :) Har vært så mange meninger rundt dette, noen sier at det er vakumstyrt, men det tror nå ikke jeg :S

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kan måle spenningen mellom T15i/1 og T15i/2, sitter nede ved venstre kne!

V56 sitter i døra, DRIVERS DOOR. Du ser nummereringen på tegningene, på linja i bunnen, fra 1, 2, 3 ........265, 266?

Over 38 og 39 finner du V56.

 

Foresten: VACUUM; GLEM DET på denne bilen!!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er ikke noe orginalt dette nei.. Er noe jeg bestilte fra tyskland.. Er bare en liten boks.. Er jo i prinsippet bare ett relè..

 

Jeg skal skru ned dekslene under rattet i morgen å ta en titt... Skal jeg bare se etter en brun kontakt da? :) Men at det står noe med A-pilaren, hva skal det bety?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og ja, jeg fant V56 over 38 og 39 :) Takk :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal jeg bare se etter en brun kontakt da? Men at det står noe med A-pilaren, hva skal det bety?

 

Det er nede ved dødpedalen!

Minnes d et kalles det, der hvor du alltid har venstrebeinet, vekk med denne og du har tilgang til en bråte ledninger. du må følge fargene!

bilde1.jpg

bilde2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aha, selvfølgelig!

 

Får prøve å se litt her om jeg finner noe.. Er jo i allefall lett å komme til der :)

 

Er det 12v som går gjennom de to pinnene til en hver tid tro? Og så snur strømmen når det blir låst eller åpnet? Det som er teorien? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.