Spissing bak på s2 for og ballansere tunge fronten

Anbefalte innlegg

Hei og hopp!

 

Har høyrt at vist ein stiller spissinga bak på s2 lik spissinga framme, altso eit par grader "toe in" så vil bakenden sigle litt lettere og bilen bli meir ballansert i forhold til den tunge fronten mange sliter med..

 

Noken som har erfaring her?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da vil du vel spise sykt medd dekk? S6'n min har -2 i camber fremme og -1,5 bak og det kompenseres med pluss 10 min på spissing fremme og da sitter den bra og ikke antydning til skeiv dekkslitasje.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du kommer veldig langt med et whiteline krengningstag bak eller noe ala det samme

Da forsvinner mye av understyringen. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hadde fr mye toe in på min s6 plus. før fire hjuls-kontroll. og kan love deg ,den var lett på ræva. litt gass i svingene,og den slapp bak som en gammel bmw. i tillegg var den noe nervøs på veien. etter justering går den som på skinner igjen. så litt mer spissing gir nok mer overstyring. ihvertfall på min bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jo minder spissing du har bak, jo lettere vil den bli på rompa, du kan og kombinere det med lite camber, men alt det vill jo gjere til att bilen blir nærvøs å kjøre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode inspill:) oppsummerig må vel bli å prøve å sette inn krengnings stag i stadenfor, so slepp bilen bli "nærvøs" og kjøyre:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takker for gode inspill:) oppsummerig må vel bli å prøve å sette inn krengnings stag i stadenfor, so slepp bilen bli "nærvøs" og kjøyre:)

 

Kregningsstag kan også gjøre bilen nervøs hvis det er for stivt. Det man må huske er at man gjør bilen mindre understyrt ved å fjerne veigrepet bak. Beste er alltid å optimalisere grepet foran før man begynner å fjerne grep bak :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kregningsstag kan også gjøre bilen nervøs hvis det er for stivt. Det man må huske er at man gjør bilen mindre understyrt ved å fjerne veigrepet bak. Beste er alltid å optimalisere grepet foran før man begynner å fjerne grep bak :)

 

Ka meir kan ein putte inn framme i tilegg til stive foringer, coilovers og skikkelig stab stag for og få fronten til og sitte? noken tips og triks?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ka meir kan ein putte inn framme i tilegg til stive foringer, coilovers og skikkelig stab stag for og få fronten til og sitte? noken tips og triks?

 

Breie felger og skikkelige dekk samt litt prøv og feil med hjulvinkler :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.