#1 Skrevet Mars 21, 2009 Hei. Skulle prøve å løsne tappepluggen til motoroljen i dag men jeg klarte jo så klart å gjøre den rund:o Noen som har noen tips om hvordan jeg kan få den ut? Vurderer å sveise fast en fastnøkkel eller no. Burde jeg da ta av minuspolen? M.V.H Stian 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 21, 2009 Er vel er god tommelregel at du burde ta bort batteriet hvis du skal sveise på bilen ja! Ellers kan du jo prøve med en tang? Eller å kutte et spor i den... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 21, 2009 vannpumpe-tang bruker å hjelpe meg når uløkka er ute;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 21, 2009 Ok, takk for tips:) Det skjer vel ikke no med startsperra hvis jeg tar av batteriet? Har hørt at noen ikke fikk star på bilen etter at batteriet gikk tomt pga startsperre som resatte seg eller no. Men det var jo såklart ikke no VAG da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 21, 2009 Ingen av de bilene jeg har vært borti med startsperre har sluttet å virke iallefall... Et par vag og noen forder... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 21, 2009 vannpumpe-tang bruker å hjelpe meg når uløkka er ute;) Har prøvd men funka ikke:( Prøvde med varme i tillegg 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 21, 2009 Har prøvd men funka ikke:( Prøvde med varme i tillegg Kjøp deg ei pipe for runde muttere så har du den ute på "no-time":) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 21, 2009 Du kan sveise på en 17 mutter e.l og ta den med et rykk med en latmannsarm. en fast nøkkel får du ikke nokk kraft i vil jeg tro, kan bruke rør på fastnøkkelen, men får du ikke rykket den pga armen vil gi litt etter:)¨ Må ikke skru så fast igjen vettu:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 21, 2009 Ok, får se hva jeg finner på i morgen. Ja har lært nå, så fra nå av blir det momentnøkkel;) Takk for alle svar:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 21, 2009 Kuldespray på tappe-pluggen kanskje... For varme vil jo utvide pluggen, og da sitter den iallefall ikke mindre fast... Men varme rundt, og kulde på pluggen. Tenker på slik kjølespray. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 21, 2009 det her skjedde meg meg også når jeg skulle bytte olje på s4 for første gang. jeg sveisa på en metalbit. bare sveise den forsiktig så det ikke blir så mye varme. også tar du en middels stor hammer og denger løs. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 21, 2009 Kuldespray på tappe-pluggen kanskje...For varme vil jo utvide pluggen, og da sitter den iallefall ikke mindre fast... Men varme rundt, og kulde på pluggen. Tenker på slik kjølespray. Stemmer, tenkte ikke så langt jeg:o 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 21, 2009 det her skjedde meg meg også når jeg skulle bytte olje på s4 for første gang. jeg sveisa på en metalbit. bare sveise den forsiktig så det ikke blir så mye varme. også tar du en middels stor hammer og denger løs. Ja, tenkte å no sånt no:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 22, 2009 Det bør gå å få av med en slik vannpumpetangtang Pass på at kjeften er mest mulig paralell rundt hodet på skruen. Jeg og broren min klarte å skru ut en umbrakoskrue på bremsekalipperen med en slik, og der er jo hodet helt rundt! Hvis ikke kan du prøve med en Snap-on Twist, som jeg fant under verktøytips for hobbymekanikeren her på forumet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 28, 2009 Gikk med litt sveising:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...