Noen som har tips angående lakking av motor?

Anbefalte innlegg

Skal etterhvert lakke en VR6 motor, er det noen som har erfaringer med hva som fungerer å lakke med?.

Skal sandblåse den, bør jeg eventuelt også ha noe grunning på ?.

Har hørt at man kan bruke hammerite, vet om folk som har brukt det med suksess, men det er på noe mindre/eldre motorer, og litt usikker på om kanskje VR6'en generere mer varme som ikke gjør det gunstig å bruke???

Kom gjerne med tips på produkter/hvordan man bør gjøre det?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg brukte standard svart Hammerite på 2,3 sugemotor-blokk iallefall. Ikke noe problem der iallefall.

Ellers finnes jo også en Hammerite for høy temp.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, høres positivt ut, tipset angående hammerite fikk jeg fra en annen som har sprayet motoren i sin triumph, men var litt usikker på om kanskje VR6'en utviklet mere varme...........

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ronseal- no rust skal være meget bra :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eg har lakket min VR6 motor etter overhaling. eg brukte biltema sin hotpaint lakk og ble Veldig veldig fornøyd, men eg merket det at eg skulle ha latt motoren få tørke litt lenger før eg monterte den igjen, for lakken var ikke helt herdet når eg fyrte i gang motoren. når motoren ble varm så ble fingermerker i lakken når eg tok på den. Så hvis du bruker den så må du ihvertfall la lakken herde først, og då blir resultatet bra :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og forresten, den hotpaint lakken tåler 600 varmegrader. den er laget for blandt annet å lakke grenrør. d sier jo litt :) så dette burde holde til VR6. hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker primer og vanlig billakk ved motorlakkeringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.