#1 Skrevet Mars 22, 2009 Er litt inne på tanken fra tid til annen å overhale hele girkassa mi. Den er ikke så dårlig at den MÅ overhales, men resten av bilen begynner å bli så bra at nå er det mest girkassa som plager meg med at den er litt trang å få i gir, og den høgger litt i tenna ved kjappe girskift. Også skal det legges til at jeg er nesten sykelig opptatt av smoothe girskift.. Hva vil en overhaling koste og hvor kan jeg få gjort det? Å gjøre det selv er ikke så veldig aktuelt da jeg ikke har noe verksted lenger.. Har noen sjekka opp hva en komplett overhaling av en slik girkasse vil koste? Hvem gjør dette? Norsk bildelsenter? S-sentrum? Møller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2009 Var i kontakt med en i lier som drev og overhalte en del S og RS kasser på si. Men har mista nummeret når den gamle telefonen tok kveld. Lurer på om han tok rundt 8 lapper (kom litt an på tilstanden på kassa). Da skiftet han synk.ringer på 1. 2. og 3. gir, skiftegafler samt simringer osv. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2009 Marius Solheim her inne overhaler kassa for deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2009 Send den til SQS. Han kan sikkert hjelpe deg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2009 Hvor holder SQS til? 8 lapper for en overhaling er høyst levbart, har sett en i Tyskland som tar ca 22k + frakt og moms. Da tar han sikkert rubbel og bit, men allikevel.. da begynner det å bli heftig synes jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2009 jeg ga 15k pluss innbytte av gamle kassa mi. Så 8 lapper er billig , 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2009 (endret) Hvor holder SQS til? 8 lapper for en overhaling er høyst levbart, har sett en i Tyskland som tar ca 22k + frakt og moms. Da tar han sikkert rubbel og bit, men allikevel.. da begynner det å bli heftig synes jeg. SQS holder til i Tjekkia, og ordner med transport fra Oslo. De brukte 2 uker fra levering i Oslo, til den var tilbakie i Oslo en gang jeg hadde ei kasse der. Da bygget de om hele kassa. 150 EUR for jobben og 200 EUR i fra tur/retur. Deler sefølgelig utenom. Send de en mail og hør om dem er inntresert. Er ikke så mye stress som du tror skjønner du. http://www.sqsracing.com/ Dessuten holder de jo på å lager nå custom 6 trinns drevsats til 01E kasser. "SQS for Audi 01E gearbox 6speed gearbox 01E used in Audi QUATTRO A4, A6, RS-models, S2, S4,S6 Only for Racing cars with modified body!" 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2009 jeg ga 15k pluss innbytte av gamle kassa mi. Så 8 lapper er billig , Hvor var dette? Hva ble gjort ved overhalingen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2009 SQS holder til i Tjekkia, og ordner med transport fra Oslo. De brukte 2 uker fra levering i Oslo, til den var tilbakie i Oslo en gang jeg hadde ei kasse der. Da bygget de om hele kassa. 150 EUR for jobben og 200 EUR i fra tur/retur.Deler sefølgelig utenom. Send de en mail og hør om dem er inntresert. Er ikke så mye stress som du tror skjønner du. http://www.sqsracing.com/ Dessuten holder de jo på å lager nå custom 6 trinns drevsats til 01E kasser. "SQS for Audi 01E gearbox 6speed gearbox 01E used in Audi QUATTRO A4, A6, RS-models, S2, S4,S6 Only for Racing cars with modified body!" Skal sende de en mail og høre! Takker! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2009 Skal sende de en mail og høre! Takker! La oss få høre svaret da;) Har ei kasse som trenger overhalling jeg og:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 22, 2009 Ja vil veldi gjerne høyre svaret. Har enda ikkje begynt på mitt understell , men det bukk blir handla inn til neste gong eg kjem frå sjø, ,og då skal kassa ned når understellet likevel skal takast. Snakka med noken svenska , dei tok 16000,- trur eg med tur/retur frakt. Det var da skifing av alt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2009 snakket med Norsk Bildelsenter og de lå på 22k+mva Venter spent på svar Harald. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet April 11, 2009 Fikk svar fra Mr. Solheim og han er nok den billigste vil jeg tro? Prisen vil variere så det beste er nok å ta kontakt. Men sånn ca pris; overhale og bytte det som trengs fra 1-4gir, 16k. Også blir det bare dyrere derfra om man skal bytt mer.. Jeg har veldig lyst til å få overhalt denne kassa mi, men jeg venter nok til høsten, da jeg ikke har lyst til å starte på noe store overhalinger nå som sesongen er rett rundt hjørnet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...