#1 Skrevet Mars 22, 2009 Er dette en kurrant jobb? Noe man kan ordne greit selv? Trengs det noe spesialverktøy? Håper noen kan gi meg litt veiledning her : ) JV 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2009 Henger meg på denne! Skulle til å skru i går, men så har tidligere eier glemt å sende med riktig verktøy til låsboltene... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2009 Ingen som har vært borti dette altså???? Ingen som har senket golf V eller jetta V her?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg har senket min Jetta, det var ingen spesielle verktøy i bruk. Hadde fordelen av å bruke luftverktøy. Kan være litt knot å få ut fjærbeinet på venstresiden foran men ikke værre enn at det går ann. Husk 4-hjulskontroll når du har gjordt senkejobben.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2009 Helt klar fordel, om ikke en nødvendighet, å ha spreder til navet. da er det lettere å få ut fjærbeinet. Kan også være ok å ha spesialverktøy til å feste demperen i toppen foran, men ingen nødvendighet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2009 Trenger forsåvidt kun avbildet verktøy i tillegg til div fastnøkler og stor torx til skruen på navet. Selve skruinga gikk som smurt, men uten dette vertøyet var det et lite helv... å få ut demperen. Brukte vel 70% av tiden på å få ut demperen... Hvor får man kjøpt den på bildet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg kjøpte min hos ecs tuning men det tar vel for lang tid. ellers vill jeg jo tro at møller skal kunne selge dette. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2009 Får høre med dem i morgen, trenger den fort fort fort 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2009 Gjelder dette på Audi A3 8P også, i og med at disse er relativt like generelt sett ? Hva koster en slik, f.eks hos Møller ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2009 metalnerd har disse 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg kjøpte min hos ecs tuning men det tar vel for lang tid. ellers vill jeg jo tro at møller skal kunne selge dette. vil du låne din til meg når eg skal senke min golf;)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 23, 2009 det skal gå fint. skal senke min i påsken jeg:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 23, 2009 det skal gå fint. skal senke min i påsken jeg:) høres fint ut. eg skal senke min etter påsken. vil gjera da no men skal på fjellet i påsken så da er det ikkje så lurt å senka;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 23, 2009 høres fint ut. eg skal senke min etter påsken. vil gjera da no men skal på fjellet i påsken så da er det ikkje så lurt å senka;) Kommer helt ann på hvor langt ned du skrur den det. Skal du godskjenne din med engang eller? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 23, 2009 Kommer helt ann på hvor langt ned du skrur den det. Skal du godskjenne din med engang eller? tenkte eg skulle prøva å få den godkjennt sidan eg må ta hjulstilling på den. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 23, 2009 er veldig spent på hvordan det går da de er så lav under i fra før av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 23, 2009 Går også helt greit å bruke en umbrako nøkkel til å spre spindelen med. Man trenger heller ikke å demontere drivleddet men det er helt klart en fordel. Spindelen kan henge fast i drivledd og bremseslange/styreledd. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 24, 2009 Verktøyet som er avbildet koster hos Møller ca 180 kr. Jeg har bestilt det men ingen kan fortelle når det dukker opp. Har i mellomtiden slipt litt på en umbracopipe. Dimensjonen er 5,5mm x 8 mm.(målt på originalt verktøy). Vil ellers råde dere til å ikke bruke muttertrekker på støtdemernes topp mutter. Kan ødelegge demperen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 24, 2009 (endret) Har fått tak i en STOR flat skrutrekker i dag som jeg skal slippe vinkelsliperen løs på. Kutter den av ca på midten. Dunker denne inn i sprekken i navet og vrir til siden. Problemet på min var rust og drit nedi der, derfor satt den dønn fast... Kjøpte også en M14 "tolvkant" bitt til skruen som klemmer navet rundt demperen. Ang stramming på topp så bruker man en fastnøkkel med vinklet hode og en torx gjennom denne. Trenger ikke luftvertøy da. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 24, 2009 Rust er noe xxxx Fikk åpnet navet greit i dag, men demperen hadde rustet fast. Satt fast og ville ikke ut... Men FK er montert Syntes bilen ble ganske gyngete. Dytter på bilen så står den å "spretter" ??? Har ikke justert høyde ennå, montert slik det lå i esken. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet Mars 25, 2009 Hvor lavt/høyt er det ift "TÜV verstellbereich"? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet Mars 25, 2009 (endret) Veit nicht... Er vel over 10 cm+ fra gulvet opp til bunnplata. Måtte frem med vinkelsliperen i går. Mutteren som holdt staget som er skrudd mellom demper og stabstag nektet å løsne. Lå under bilen og dro og dro helt til 12kant biten var rundet... Denne bilen har også forhøyet understell, noe som gjør demonteringen litt tyngre. Selve demperen er over 5 cm lengre enn FK demperen. For ikke snakke om fjærene som er laaaange. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet Mars 25, 2009 (endret) Kan være kjekt å sjekke at de er innenfor da. Mulig de blir mindre "gyngete" da (om de nå ikke er innenfor) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet Mars 25, 2009 Er masse gjenger igjen både oppover og nedover. Får bruke den litt og se om jeg er fornøyd. Skiller sikkert 10cm+ fra usenket til senket. Knakk jekken min i går, så må kjøpe meg ny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet Mars 25, 2009 kva fk senkesett har du?? påtide å komme med ein prosjekt tråd, ser ut som du holder på ein del med golfen;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...