8x15 ET25 og 205-dekk på Golf 2?

Anbefalte innlegg

Problemer eller ikke? 205/50R15. Bilen vil være 35-45mm lavere enn standard, ingen breddere.

Vurderer 205-dekk for mer grep, og da hadde det gjort seg med 8"..: smil :

195-dekk er ikke tema, da velger jeg heller 7" eller 7,5".

 

Har søkt litt men noen sier det går, andre ikke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og lurer på akkurat det samme, faktisk : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde 205 50 15 på Scirocccoen min og det subbet godt i svingene. Dette var uten noe senk som helst. Kanskje det er feil å sammenligne Golf 2 og Scirocco, men det er ihvertfall min erfaring.

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/50 på 7x15 ET28 subber i hjulbuene bak på original Golf 2 GTi 16V med litt last og slitte dempere

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

195/50 på 7x15 ET28 subber i hjulbuene bak på original Golf 2 GTi 16V med litt last og slitte dempere

 

Ok, men jeg skal verken ha mye last eller kjøre med slitte dempere..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, men jeg skal verken ha mye last eller kjøre med slitte dempere..:)

 

Greit nok, men poenget var at det tar i hjulbuene. Skal ikke så mye utslag til på en senket bil før man er i buene. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Greit nok, men poenget var at det tar i hjulbuene. Skal ikke så mye utslag til på en senket bil før man er i buene. :)

 

Hehe, man hører det man vil høre vet du;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50 15 ville jeg nok styrt unna pga rulleomkretsen. Sats på 205/45 15 eller hvorfor ikke 215/45 15 ;) Et 195/50 15 med bredt mønster (er jo stor forskjell på ulike fabrikater og modeller) fungerer vel også bra :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

205/50 15 ville jeg nok styrt unna pga rulleomkretsen. Sats på 205/45 15 eller hvorfor ikke 215/45 15 ;) Et 195/50 15 med bredt mønster (er jo stor forskjell på ulike fabrikater og modeller) fungerer vel også bra :)

 

215 utgår nok, mulig 205/45 er et alternativ? Men koster ganske mye mer enn 195/50 da..

Time will show..:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, trodde du fikk kikket godt nok sist jeg?

Synes selv mine stikker mer enn nok ut foran, dog har ikke jeg breddere som du har.

Aner ikke hvilke planer du har for kantene dine, men jeg synes breddemessig er 195/50 helt kurrant på 7.5, men det er ingen lavprofil vi snakker om her! Støtter Jan Tores anbefaling om 205/45 eller brede 195/50.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.