#1 Skrevet Mars 22, 2009 Hei. har nettopp hatt et motorras på Audi A6en min 1,9 TDI AVG. Skiftet toppen og alt som gjekk til H...... Monterte det sammen og startet bilen. Bilen fungerte greit. Men det var litt mye turbo lyd i den. Typisk blåse lyd. Etter 4 mil så kom det en FÆl lyd i motorrommet. Høres ut som en traktor i motorrommet og turboen drar ikke godt lenger. hvordan kan jeg sjekke om det er turboen som e føkkt? Sjekket slarken før montering og der va det nesten ingen slark. Noen tips??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2009 lekkasje av luft sjekk at alle slanger er på pluss muttre osv er tiltrekkt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2009 Har og blendet EGR ventilen, men det har vel ikke noe å si? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2009 Har og blendet EGR ventilen, men det har vel ikke noe å si? nei, bare det er tett så. blendet i begge ender. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 22, 2009 nei, bare det er tett så. blendet i begge ender. Blendet med orginale deksler =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2009 (endret) hvordan kan jeg sjekke om det er turboen som e føkkt? Ta av innsugsslange på turbo slik at du kommer til med fingrene inn til skovel/aksel. Sjekk om skovlene glir lett rundt. Sjekk at det er lite aksialslakk på akselen. Er den havarert så glir den trolig tregt rundt eller sitter fast, evt at det er stor aksialslakk slik at den skovlene tar i huset når aksel trekkes ut og dreies rundt. Sjekk også at skovlene ikke er fysisk skadd. Hvis dette er ok så bør du også ta av og komme til eksosskovel og sjekke at den ikke er skadd. Ellers holder jeg en knapp på Strandheim-teorien om løse slanger. Om slange på trykksiden av innsuget er glemt å strammes og fyker av vil turbinluften gå ut i lufta og lage turbolyd mens innsuget vil lage dyp diesel-innsugsbuldring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2009 Fant ut av det igår kveld. Det var turbo slangen som går fra turbo til innsug som hadde hoppet av. Så nå er alt helt i orden. merket at bilen ble litt sprekere etter ny overhalt topp og rent innsug =) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...