#1 Skrevet Mars 22, 2009 (endret) Etter litt lesing opp og ned på forumet så skjønner jeg at mange har B6/B7 modellen her inne, og mange er ivrige på ettermontering av diverse utstyr,noe som faktisk er mye lettere i de fleste tilfeller enn alle tror!! Dette skal jo egentlig stå under sticky hvis det er noen som har guider til diverse ettermonteringer. Tenkte at det kunne være stor interesse for å få ryddet litt opp i disse forskjellige trådene, og lagt til skikkelige sticky-tråder til B6 modellen (Evnt. en tråd som omfatter div prisoverslag fra møller, pris på enkeltdeler, vagcom programmeringer, bilder osv:)) Anbefaler alle å søke litt på: http://www.tyresmoke.net http://audiforum.us -Aut. blendbar (e) speil -Cruisecontroll -Multifunksjonsratt -B7 ratt i B6 -Midtarmlene -Coming home/leaving home -Regnsensor -Navi -Ryggesensor/parkeringsassistent -Ryggekamera på Navi+ -Aero-twin visker -Div Vag-Com -Div delenumre ++ Aut. blendbar (e) speil: http://audiforum.us/a4-b6-platform/10699-can-any-one-help-me-cable-instruction-audi-a4-a6-inside-mirrow-2.html http://msgtc.no.sapo.pt/audi/diy/espelho_auto/Ligações_Espelho_CommingHome.jpg Guide for sistnevnte link: If you just want to have the mirror working, you just have to pass the cable from downside to the mirror through the pilar A. Then you have to: - connect the mirror to the connector of the harness; - connect the cable that is next to the mirror connector to the pin1 of the plafonier connector - connect the mass to any point of mass of your car - connect the 12V to the pin1 of the light switch connector Cruisecontroll: -Hendel -Deksel rundt rattstamme -Programmering via Vag-Com -Styringsenhet (Dette slipper du hvis du har multifunksjonratt fra før?) Multifunksjonsratt: -Styringsenhet for dette? Èn link på portugisisk.. lykke til! hehe: http://www.audipt.com/forum2/index.php?topic=22132.0 Kjempefin guide for B7! Gjelder denne for B6 også? http://www.tyresmoke.net/forum/audi-a4-s4-cabrio/86553-b7-multifunction-steering-wheel-retrofit.html B7 ratt i B6: Guide: http://audiforum.us/a4-b6-platform/2698-installation-b7-multimedia-steering-wheel-b6.html -Midtarmlene: -Ebay. 70 $ med frakt. Ukjent kvalitet. (orginal?) Var å få kjøp på VAGPARTS. Disse er det vel lys i, noen som vet om det er lagt opp til strømkontakt under der noen plass? Orginale skruehull? Coming come / leaving home: -Bytte bryter -Programmering via Vag-Com Overkommelig operasjon dersom bilen har dette orginalt: Xenon, FIS og autodimbart speil. Dette gjelder hvis du har modulen 8E0 907 279 F i bilen orginalt. Har du 8E0 907 279 E modulen er visstnok ikke det godt nok. Denne modulen skal sitte ved sikringsboksen! Monteringsanvisning på side 1: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=147374&highlight=montere+A4+B6 http://msgtc.no.sapo.pt/audi/diy/espelho_auto/Ligações_Espelho_CommingHome.jpg Regnsensor: -Det er ikke lagt opp noe ledningsnett for dette i B6 modellen, B7 modellen er det annerledes med da det gikk an å få regnsensor orginalt. I b6 modellen går det ikke an å få rute som er tilpasset regnsensor. Navi: Plug&play sett for B6/B7: http://navparts.com/index.php?target=products&product_id=29796 Ryggesensor/parkeringsassistent: -Her får du kjøpt ferdige sett. Har funnet en pris som er på 3406,- for et orginalt sett. Du kan også bruke sett fra f.eks skoda Octavia. Pris 2000-2500,- Disse er også noe rimeligere i innkjøp, samt at sensorene er mindre. Det skal sitte et ledig kontaktpunkt v.s bak. På innsiden av fangeren er det merket av for hvor eventuelle sensorer skal sitte..! Parking-Sensors.co.uk har noen sett. Ryggekamera: Dette er fult mulig å få montert. Har ikke satt meg inn i dette, så kommer ikke til å skrive utfyllende om dette. Sjekk link for mer informasjon ang. temaet: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=142352&highlight=B6+delenummer&page=2 Aero-twin visker: Selges ferdige sett på møller. Også å få kjøpt mange steder over internett. EBAY bl.a. 815,- på møller inkl VWAUDI rabatter. Komplett sett; 8E1 998 401 Diverse vag-com kodinger: http://ade2ade.googlepages.com/a4-cruise-coding Diverse delenumre: -B6 Aero-twin viskersett: 8E1 998 401 815,- inkl vwaudi rabatter. -Multifunksjonsratt 8E0 419 091 BH 1KT 5500,- -Tilhørende Airbag 8P0 880 201 M 6PS 7300,- -Termostat 1,8T 06b 121 111 K -S-line Støtfangerkappe for biler m/lyktespylere 8E0 807 103 BB GRU -S-line Nedre del bakfanger A4 Avant B6 med utsparring H + V side 8E9 807 521 G GRU -S-line Nedre del til frontfanger 8E0 807 110 B GRU -S-line Gitter høyre 8E0 807 681 D 01C -S-line Gitter venstre 8E0 807 682 D 01C -S-line Nedre Grill 8E0 807 647 D 01C -S4 sidelist venstre foran 8E0 853 959 A 7DL -S4 sidelist høyre foran 8E0 853 960 A 7DL -S4 sidelist venstre bak 8E0 853 969 A 7DL -S4 sidelist høyre bak 8E0 853 970 A 7DL -B7 S-line fanger 8E0 807 105 F GRU 4153,- -B7 S4 tåkelys gitter 8E0 807 681 F 01C links,8E0 807 682 F 01C rechts 465 for begge -B7 S4 grill 8E0 853 651 K 1RR 1560,- -B7 Votex takspoiler 8ED 071 640 9AX 2995,- -B7 S-line takspoiler 8E9 827 933 C GRU 3803,- -B7 Votex diffusor 8EC 071 611 A9A X 3133,- -B7 S-line diffusor 8E0 807 521 H 500,- -B7 S4 sidelist venstre foran 8E0 853 959 A 7DL -B7 S4 sidelist høyre foran 8E0 853 960 A 7DL -B7 S4 sidelist venstre bak 8E0 853 969 A 7DL -B7 S4 sidelist høyre bak 8E0 853 970 A 7DL 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 22, 2009 hadde vært topp å få denne på sticky ja, og få den litt mer oppdatert etterhvert....*søker* etter div sånt jeg også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 22, 2009 Kan bekrefte at det du skriver angående cruisecontroll stemmer hvert fall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 22, 2009 Regnsensor, man skifter ruta også funker det plutselig automatisk? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2009 Regnsensor, man skifter ruta også funker det plutselig automatisk? You got that right. Trådløs regnsensor i de nye rutene på markedet. to stk AAA batterier og da er det ok... Eller ikke..., men jeg vet ikke hva av utstyr som trengs, hva av programmeringer, etc.. Vet bare at man IALLEFALL må bytte rute (for de som kun tenkte at det var å kjøpe noen ledninger, plugge inn noen stikk og bruke dobbeltsidig tape på ruta..) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2009 En ting som kan gjøres er å kalle tråden B6 / B7 da omtrent alt er likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2009 will do:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg har i allefall fått gjort følgende mods på min B7: - S-line front med S4 grill - S4 dørlister - S-line bakre diffuser - S-line takspoiler - S-line innstegslister - RS4 ratt - RSN-E - LED i alle interiørlys og dørlys - LED i parklys - LED i skiltlys - HID i nærlys - RS4 swaybar bak - S4 speilhus - Velocity Blaupunkt sub - S6 LEDs liggende i posten..... - BSR PPC tuning - Debagde - Kommer vell mer vil jeg tro 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2009 Kunne jo fått skrevet opp delenr osv på forskjellige delnumre, frontfangere/bakfangere/sidelister som passer, skrive hva av pærer som skal være her & der, "chipliste med HK/NM og pris fra forskjellige leverandører, etc:) Ta gjerne bilde av det forskjellige! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2009 Har oppdatert en del. Står utroooooooooooolig mye angående ettermontering av utstyr på B6/B7 på tyresmoke.net og audi-sport.net! Søk på retrofit folkens! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2009 Oppdatert med div delenumre! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 24, 2009 Hmm....åssen viskere er det på B7 foran? Er det ikke aero-saken med bare gummi? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 24, 2009 Sikkert noen her inne som kan svare på det! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet April 19, 2009 Noen som vet om S4 grill dele nr å tåkelys grill delenr passer på B7 S-Line??? Evy om dette er dele nr med eller uten parksensor å Chrome eller sort ramme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet April 20, 2009 Delenr S4 grill platium gray med krom 8E0 853 651 K 1RR s-line og S4 tåkelysgrill er samme delenr på. Eneste som kan variere er om du har 1 eller 2 smic. Bare å peise på 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet April 20, 2009 Har S-line tåkelys griller, da det er en S-Line. Men er den Grillen samme farge som min org S-Line grill??? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet April 20, 2009 Men er den Grillen samme farge som min org S-Line grill??? Ja, S4 grillen har samme gråfarge som S-Line grillen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet April 20, 2009 noen som vet om vanlig b6 fanger kan brukes når det settes på s-line deler på den 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet April 20, 2009 Delenr S4 grill platium gray med krom 8E0 853 651 K 1RRs-line og S4 tåkelysgrill er samme delenr på. Eneste som kan variere er om du har 1 eller 2 smic. Bare å peise på Hva er smic, og hvordan vet jeg hva jeg har? Originalt har non-sline fronten på b7en min kun luftinntak ved høyre grøftelys (forfra) hvis det er det som menes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet April 20, 2009 Slenger inn et annet spørsmål også. Er intr. i å montere bi-xenon i hovedlyktene og xenon i grøftelysene. Kan dette gjøres i standard lyktehus uten xenon. Er det mulig å få dette til med automatisk høydejustering, eller blir det et håpløst og dyrt prosjekt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#21 Skrevet April 21, 2009 Har S-line tåkelys griller, da det er en S-Line.Men er den Grillen samme farge som min org S-Line grill??? Litt usikker. Platinum gray er den originale S4 grill fargen. Tror den er litt lyserer grå enn s-line. Slik er den: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#22 Skrevet April 21, 2009 Hva er smic, og hvordan vet jeg hva jeg har? Originalt har non-sline fronten på b7en min kun luftinntak ved høyre grøftelys (forfra) hvis det er det som menes. smic = side mounted Intercooler. 1.8t har kun en stk på venstre side. 2.0T har en på hver side slik som S4a. Tåkelysgrillene er slik på alle motoralternativ med s-line\S4 front, men de selges med blinddeksel for modeller med kun 1 smic. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#23 Skrevet April 21, 2009 Slenger inn et annet spørsmål også. Er intr. i å montere bi-xenon i hovedlyktene og xenon i grøftelysene. Kan dette gjøres i standard lyktehus uten xenon. Er det mulig å få dette til med automatisk høydejustering, eller blir det et håpløst og dyrt prosjekt? Hvis du har en B7 og har halogenlykter så kan du bytte ut nærlys og langlys med H7 HID pærer og H11 tåkelys. Lar seg gjøre, men anbefaler det på ingen måte. Du får veldig bra lys, men ser ikke bra ut. Alt for mye spredning av lyset. Kjører selv med xenon i nærlysene og søker for tiden etter en annen løsning. Du kan bytte ut lyktene med OEM xenon lykter, men det blir fort dyrt. Alt fra 5k og opp avhengig hvor du skaffer fra. De fleste bare bytter lyktene og driter i autoleveling. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#24 Skrevet April 22, 2009 noen som vet en ca kostnad på s-line a(front) delene til b6 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#25 Skrevet April 22, 2009 noen som vet en ca kostnad på s-line a(front) delene til b6 Hvis du skal bytte alt inkl. øvre del av frontfangeren blir det ca. 7500,- Øvre del frontfanger ca 3500,- Nedre del frontfanger ca 2500,- Nedre grill ca 1000,- Gitter rundt kurve/tåkelys ca 200,- pr. stk. Mulig jeg husker feil på noen av prisene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...