Anbefalte innlegg

bilen har blitt strippet og tatt rust på, og lakket opp att i kvit med ein tanke om å bruke folie til stripene.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det flere som eier denne bilen eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er nok ikkje det ;) er jarle som er eiger

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvorfor er strippene tatt bort?

 

måtte ta opp igjen heile karosseriet, var ganske masse rust på begge bakskjermene.

og når vi leverte den på lakering onsdags kvelden og grunna den og fikk lakkert den på torsdagen,

så var det rett og slett ikkje tid til og få lakkert noken striper :P var noken ganske hektiske uker før våler treffet :P hehe men fikk bilen heim på fredagen og fikk montert det meste og siste rest borte på våler :P

hadde den bare funka skikkelig: bh : hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

måtte ta opp igjen heile karosseriet, var ganske masse rust på begge bakskjermene.

og når vi leverte den på lakering onsdags kvelden og grunna den og fikk lakkert den på torsdagen,

så var det rett og slett ikkje tid til og få lakkert noken striper :P var noken ganske hektiske uker før våler treffet :P hehe men fikk bilen heim på fredagen og fikk montert det meste og siste rest borte på våler :P

hadde den bare funka skikkelig: bh : hehe

 

skjønner.hvordan motor har du i den nå?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans: Var det mens bilen sto i Tyskland de bildene ble tatt eller etter at den kom til Norge?

 

Jeg kjøpte i 1999 eller 2000 spoileren bak fra han som bygde opp "Kusma" etter at bilen var blitt totalvraket før han rakk å registrere den i Norge. De kjøpte en delebil fra Tyskland og brukte deler fra den ved oppbyggingen. Spoileren jeg kjøpte kom fra den bilen, mørk blå mener jeg den var. Selve breddinga er unik for denne bilen, og ved oppbygging etter skaden så måtte visstnok det meste gjøres opp igjen for hånd uten tegninger el.l., etter hva jeg har forstått.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hans: Var det mens bilen sto i Tyskland de bildene ble tatt eller etter at den kom til Norge?

 

Jeg kjøpte i 1999 eller 2000 spoileren bak fra han som bygde opp "Kusma" etter at bilen var blitt totalvraket før han rakk å registrere den i Norge. De kjøpte en delebil fra Tyskland og brukte deler fra den ved oppbyggingen. Spoileren jeg kjøpte kom fra den bilen, mørk blå mener jeg den var. Selve breddinga er unik for denne bilen, og ved oppbygging etter skaden så måtte visstnok det meste gjøres opp igjen for hånd uten tegninger el.l., etter hva jeg har forstått.

 

Mvh

EW

 

kan nok stemme det du skriver ja.tidligere eier sitter ved siden av meg altså min fetter

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk lyd!! :tilber:

 

Veit du vilken års mod toppen er ? Har ein sånn topp sjølv. Det står ein dato på oppsiden av sylinder 4 på den toppen min. 1984 mod er vel Evo. 41,1 mm innsug og 35,2mm eksos. Går denne med sport grenrøyr også? Servo pumpa di er den dreven av kamakselen? Tenkte skulle montere servo på kamakselen sjølv.

 

Bilder av motoren hadde vært morsomt og sett.:)

 

Mvh Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikkje sett noke års mod på toppen, men skal sjå etter står noken tall som er stempla inn og frest vekk gods her og der, er god mulig det har stått servo pumpe bak på toppen, for er frest flatt der og, ser og ut som dei har fyllt med alu inni toppen, har hvertfall ikkje sitt det på andre topper, er flytende sport grenrør på ja :) står og noken tall og bokstaver stempla på kammen men husker ikkje ka, ska sjå om eg får til og lagt ut noken bilder :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er i nordsjøen for tida ellers skulle eg lagt ut bilder eg og. Du har vel utfreste ringer rundt eksos kanalene/flens flatene du og. I den toppen eg har er kanalane så høge at orginal innsug tetter ikkje nok øverst. Dato på min er mars 1983. Trur alle sport motorene gjekk med servo pumpa på kamakselen.

 

Artig at det kommer til å bli to raske 10v i nærheten. Fyrste mannn over 600 hk på 10vt: klø :

 

Mvh Jarle

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bildene ble tatt hjemme hos meg i Sandvika i august 1998.

Hans: Var det mens bilen sto i Tyskland de bildene ble tatt eller etter at den kom til Norge?

 

Jeg kjøpte i 1999 eller 2000 spoileren bak fra han som bygde opp "Kusma" etter at bilen var blitt totalvraket før han rakk å registrere den i Norge. De kjøpte en delebil fra Tyskland og brukte deler fra den ved oppbyggingen. Spoileren jeg kjøpte kom fra den bilen, mørk blå mener jeg den var. Selve breddinga er unik for denne bilen, og ved oppbygging etter skaden så måtte visstnok det meste gjøres opp igjen for hånd uten tegninger el.l., etter hva jeg har forstått.

 

Mvh

EW

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen oppdateringer om den gamle, gode Kusma-Quattroen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kusmaen lever i beste velgående:)

Broderen var på gatebil i helga og den fungerte så å sei knirkefritt;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å høre. Siste jeg husker var vel at noe AAN motor ble anskaffet på VACN Våler, men denne skal vel kjøre 10V videre?

Hadde jo vært hyggelig om dere kom med litt bilder og slikt også da. : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så den utpå banen jeg. Men skal du ikke ha Audi-sport dekoren lengre? Så ut som den gikk ganske bra også, men hva motor var det i den nå? Var grov i målet...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sjå her du :) skal sjå om eg får lagt ut noken bilder i løpet av helga :)

er nok forsatt 10v motor i denne ja, blir nok det i den så lenge eg har den :)

dekoren kommer den men kortid veit eg ikkje heilt :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Burde formulert meg bedre Jarle. Kom gjerne med mer bedre bilder OG info.

Er det forsterket, original 10V bunndel du bruker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilder fanger ikke 10VT lyd, vi vil ha film!!! : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

film har eg lite av da må det i såfall være andre som har det, skal sjå om eg får filma litt når eg får den eugodkjent, men trenger nye reflektora til hovedlysa, noken som kan skaffe eller har? så hadde det vert supert :)

over til bundelen så er det brukt AAN blokk og veiv H-råder og JE-stempel ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 10v ja.. Syns den var for grov til å være 20v... Så ut til å gå rimelig heftig over sletta også :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kom bakom denne ekvipasjen midtfjells på vei hjem fra gatebil på søndag :)

 

IMG_3543.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ja sjå her du :) fint tur det der :P va bra tempo på dei lastebilane da :) stoppa i røldal og kom i snakk med dei, nærmeste va gått 700000km og 4år, va grisestrøken :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.