s4 motor i audi 90 quattro

Anbefalte innlegg

jeg skal sette inn s4 motor i min audi 90 quattro men trenger svinghjul trykkplate og clutz hva skal jeg sette inn enkelt masse svinghjul eller dobbelt masse svinghjul? hva er forskjell? passer sving hjulet ifra min audi 90 quattro?

bare kom med innspill og forslag på alt teknisk...

jeg er villig til å kjøpe svinghjul, clutz og trykkplate om noen har.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er 90 quattron din 10v eller 20v i utg.punktet..?

Dersom den er 20v har den "tapp" i svinghjulet som du behøver for å få signal til tenninga. Da tror jeg du kan bruke det.

Jeg har gjort dette her og brukte det originale 10v enkeltmasse svinghjulet som var i min 90q. Da måtte det settes inn sånn tapp så det var litt jobb.

Dobbeltmasse er bare å styre unna.

Men alt dette her med svinghjul, clutch osv finner du ut av når du har tatt ut motoren din..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du Typ 85 eller Typ 89?

På aan motoren så sitter det trigging på svinghjulet. disse sensorene sitter på blokka. Den en skal bli trigget av kransen, og den andre av den tappen john-chr snakker om her. Nå skal jeg ikke snakke om eksakt virkemåte, plassering av denne tappen, etc da jeg ikke helt har fått det med meg selv. Kanskje Jon-Chr vet det?

Du kan jo gjøre det enkelt ved å kjøpe "komplett pakke" fra f.eks en s2 som et eksempel (Svinghjul, clutch, trykkplate). Skal du ha enkeltmassesvinghjul må du ha tilhørende clutch. Samme gjelder da såklart dobbeltmasse. Skal du ha dobbeltmassesvinghjul, må du også ha distansering mellom girkasse og motor, da svinghjulet bygger mer enn et enkeltmassesvinghjul

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nja, det var Jonus som satt i den tappen og ordna svinghjulet mitt, dreide det ned og letta det.

Vet ikke akkurat hvor den skal sitte.

Så er ikke så mye jeg kan om detta, men vet da hvilke komponenter som ble brukt, samt at jeg har skrudd det sammen og det virker ennå..:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for svarene folkens fikk en go del gode svar her :) bilen er opprinnelig 10v q, 89 type, jeg kommer til å benytte svinghjul ifra s4 med trykkplate og lamel. dette passer vel? (jeg har fått tak i s4 svinghjul om interesse) så forskjell på enkeltmasse svinghjul og dobbelt masse svinghjul er tykkelse osv da skjønner jeg.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må huske distanseringen hvis du skal bruke s4 svinghjul. Anbefaler at du skifter til stivere trykkplate hvis clutchen din er i bra stand fra før. Bytt også utløserlager når du først har det oppe=)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.