#1 Skrevet Mars 23, 2009 Madamen sin Golf med 1V motor kan være tungstarta enkelte ganger. Glødinga funker fint,det er dieselen som er problemet. Kan virke som om at dieselen siger tilbake eller muligens at returslangene på dysene er lekk. Husker jeg byttet returslangene på min Jetta men kan ikke huske at den var så tungstarta før de ble bytta er tross alt en del år siden jeg hadde den. Kan det være at pumpa lekker diesel tilbake mot tanken ? Må kinne bilen en god stund før den tenner.......først tenner den bare såvidt å stopper med en gang igjen,andre gang går den litt lenger,før man skikkelig start på den etter et tredje forsøk med litt hosting å harking og tydeligvis mangel på diesel. Ikke alltid det skjer og som sagt glødepluggene virker fint... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2009 Hadde ett tilsvarende problem på en passat. Feilen lå i dieselpumpa og løsningen ble å montere en tilbakeslagsventil på slangen inn til pumpa. Ventilen som ble montert er en universal type for montering på slangen og den selges på bilrekvisitabutikker f.eks CD cardic, Bosch, biltema o.l. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2009 Prøv å skift ventilen som sitter på dieselfilteret, koster ikke all verden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2009 Prøv å skift ventilen som sitter på dieselfilteret, koster ikke all verden.Sitter det en ventil der da ? Innebygd i dieselfilteret ? Eller på en av de slangene som er kobla på der ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2009 Sitter det en ventil der da ? Innebygd i dieselfilteret ? Eller på en av de slangene som er kobla på der ? Sitter en ventil der ja, som går på returslangene. Oppå filteret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2009 Sitter en ventil der ja, som går på returslangene.Oppå filteret. Ok,den plast-dingsen altså. Koster vel en million i god stil tipper jeg hehe. Stemmer det at det er del nr 5 på bildet under ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2009 Ok,den plast-dingsen altså. Koster vel en million i god stil tipper jeg hehe. Stemmer det at det er del nr 5 på bildet under ? Jepp, del nr 5. Får nok mange slike for en million. Tipper den koster alt fra 100-200kr. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2009 vist du ser bort fra makanismen som er inne i pumpa så er nr 5 det eneste som kann minne om en tilbakeslags ventil på systemet. Menn så vidt je kann husk fra mine TD golfer har ikkje nr 5 der vert noe annet enn en plug med pakning som står trykket ned i filteret. Menn få noen til og sjekke opp i AKTE om det virkelig er en ventil du 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2009 Måtte ringe fattern å høre om det var lenge siden dieselfilteret på bilen var bytta. Det var bytta ifb med regreim å den ble bytta vår/sommern 2007. Å bilen har vært kjørt på biodiesel etter at filteret ble bytta. Så jeg skal bytte filteret før jeg prøver noe annet iallfall. Biodieselen løses opp masse dritt som sikkert har fylt bra opp i filteret,blir den ikke bedre av et filterbytte så får jeg bytte den returventilen å bytte de returslangene som står på dysene. Bilen har alltid vært lettstartet siden fattern kjøpte bilen i 1995.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 25, 2009 Joda,den delen som er nr 5 er en enveis-ventil. Har ny slik pluss nytt dieselfilter liggende i bilen nå så det skal byttes senere idag. Ble 670 kr totalt for alt,kjøpte ny o-ring til ventilen også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 25, 2009 Da var nytt dieselfilter og returventil på plass,men den o-ringen jeg fikk med var ikke snakk om å få på oppå den kragen på dieselfilteret der den returventilen er trykt nedpå. Skjønte ikke helt hvordan det skulle bli plass til den heller. Stod ingen o-ring på den ventilen som stod på heller. Er jo en o-ring rundt den kragen som ventilen er trykt nedpå å så blir låst med et klips. Kan noen sjekke det på ETKA ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2009 Har ihvertfall skjedd noe iløpet av natten Starta på første forsøk idag tidlig,måtte kinne flere ganger å lenge i forgårs morgen..... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...