#1 Skrevet Mars 23, 2009 Hva betyr denne varsellampen? (tegnet så godt jeg kunne i paint med touchpad ) Bilen er en S4 C4. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2009 Bremseklosser... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2009 Det var det jeg tenkte meg Takk for hjelpa 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 23, 2009 Mener i tillegg om at hvis den er gul, så betyr det slitte klosser. Mens om den er rød, så er det en defekt bremsekrets / for lavt trykk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 23, 2009 Slitasjevarslingen på klosser er koblet bort på denne bilen, så jeg har vanskelig for å tro at det er det. Anbefaler deg å sjekke tykkelsen på klossene hver vår og høst når du legger om dekk Arne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 23, 2009 De har hylt ganske mye i det siste, så er igrunn logisk om det er klossene tenkte jeg da... Men om varslingen er koblet bort som du sier, så er det jo litt rart. Hvorfor kommer varselet da isåfall? (Samco slangesett gjorde forresten susen ) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 23, 2009 Samco slangesett er konge! Sjekket nivået på bremsevæsken? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 23, 2009 Bremsevæskenivå, hydraulikknivå eller trykk vil vel varsles med en rød ring med utropstegn, og 3 pip. (iallfall hvis du har self-check på bilen) Det symbolet du har der, i gul utførelse skal vel kun varsle bremsebelegg? Hvordan er følerne koblet ut? Laget en lask mellom punktene? I så fall kan det være at ene lasken har ramlet ut.... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 23, 2009 Er koblet om bak instrumentpanelet.. dvs jordet kabelen allerede 2cm etter pluggen. Det skal ikke være sjans for at den har løsnet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2009 Jeg har fått den innimellom oljetrykk, bensin, lading og for høy temperatur, så hvis alt faktisk er i orden, _kan_ det jo hende det er en feil i det samme instrumentpanelet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Januar 6, 2010 Løfter denna da jeg har bortimot samme problem. Veldig ofte i det siste har det røde utropstegnet med en ring rundt etterfulgt av 3 pip kommet opp, spesielt når jeg kjører i oppoverbakker. Da lyser den som regel konstant. Den begynte sånn for en tid tilbake, men da kun når bilen var kald så hørte jeg ikke mer til den. Har sjekket bremseveskenivå og servoolje, det er i orden. Bremsene virker også akkurat som de skal. Noen som har peiling på hvorfor denne feilmeldingen kommer da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Januar 11, 2010 Sjekk 'bomba' (finnes flere beskrivelser) men jeg har også denne noen ganger uten at jeg ser helt grunnen.. Lyser det i oppoverbakker kan det være føleren din, (på bremsevæskenivået) prøv å koble den av ved pluggen, og se om ikke det hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Januar 15, 2010 Jeg har også dette problemet:( Varselsignalet (gult) kommer plutselig, og forsvinner helt uten grunn. På min bil er ledningene ned til sensoren på hvert hjul klipt av. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Januar 15, 2010 Bruddet er oftest i gjennomføringene i karosseriet, ikke nede ved sensorene. Dersom du jorder kabelen bak instrumentpanelet utelukker du varsel pga ledningsbrudd på kabel til bremseklosser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...