Mål på ytter-ringer,hva er riktig ?

Anbefalte innlegg

Har sett litt forskjellige måter man måler ytter-ringer på delte felger. Den jeg mener er "riktig" er at man måler total bredde på ringen,men jeg har også sett at noen måler fra anleggsflaten på ytter-ringen å til beaden der dekket ligger an mot.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sett litt forskjellige måter man måler ytter-ringer på delte felger. Den jeg mener er "riktig" er at man måler total bredde på ringen,men jeg har også sett at noen måler fra anleggsflaten på ytter-ringen å til beaden der dekket ligger an mot.

 

Hvis ringen ligger plant på et bord, måler du fra bordoverflaten og opp til der dekket ligger intill. Er det som stemmer mest.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis ringen ligger plant på et bord, måler du fra bordoverflaten og opp til der dekket ligger intill. Er det som stemmer mest.
Er vel best å høre med de som jeg skal kjøpe ytter-ringer av tror jeg. Men jeg har sett mest til den måten der man måler hele ringen å ikke opp til der dekket ligger inntil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

fra anleggsflaten på ytter-ringen å til beaden der dekket ligger an mot.

 

: ja : korrekt

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den måten stemmer på ringene mine hvertfall , så går ut i fra at det er riktig..;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: ja : korrekt
Hmmm,da ble plutselig ringene omtrent en halv tomme smalere enn jeg trodde da hehe. 1,5 toms foran og 2 toms bak orginalt på BBS felgene mine. Da blir det isåfall 2 toms foran og 2,5 toms bak da istedenfor 2,5 foran og 3 tom bak som først planlagt :o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den måten stemmer på ringene mine hvertfall , så går ut i fra at det er riktig..;)
Hehe hvilken måte ? Slik som Petter her skriver ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikka litt på sidene til Iclair å fant et bilde over måltaking på "spezial-anfertigung" så det stemmer nok med det at man måler til beaden hvor dekket ligger an mot.

iclair.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, her har du wheel-whores.com sticker i avataren, også tar du deg ikke en enkel titt der først:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måler du hele bredden og bestiller bredere ringer går du på en smell, ett par tilfeller her på forumet av folk som har gjort det og plutselig har litt for små hjulbuer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, her har du wheel-whores.com sticker i avataren, også tar du deg ikke en enkel titt der først:o

 

:P he he...

 

Ja det , er riktig slik som sagt lenger oppe i tråden, Kunne gått på en smel du da...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hallo, her har du wheel-whores.com sticker i avataren, også tar du deg ikke en enkel titt der først:o
Hehe har søkt men ikke funnet noe på forumet der.....:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

:P he he...

 

Ja det , er riktig slik som sagt lenger oppe i tråden, Kunne gått på en smel du da...:)

Hadde blitt noen j*vla breie 15 tommere da : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tok meg ca 15 sekunder å finne etter jeg gikk herifra

 

http://www.wheel-whores.com/forum/viewtopic.php?f=7&t=2795

 

nr 7 fra toppen under split rims, sticky

 

EDIT: Var to poster mellom denne og din

Var jo massevis av bilder i den tråden som ikke man kan se da......: rolleyes Tror faktisk jeg har sett på den tråden men jeg gadd ikke lese alt som stod der når masse bilder manglet. (Fjernet fra Photobucket)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.