#1 Skrevet Mars 23, 2009 Heisann. Har akkuratt fått meg en Golf 2 GTI 16V. En 86 modell. Har problemer med at dn har for høy CO. Tror noe av problemet ligger i at den har altfor høy tomgang. Har noen spørsmål i den sammenheng: 1. På gasspjeldet er det en skrue som man kan skru inn og ut. Ligger på fremsiden. Hva er denne til? Når jeg skrudde den inn så roet tomgangen seg litt, men den ligger fremdeles over 1000 rpm. 2. Begynt å leite etter vakum lekasjer. Hvor hardt fast skal skal dysene sitte. Den ene dysen sitter så løst at jeg hører den suger falsk luft. Vet det kommer fra den ene dysen pga at det ble bedre/værre alt etter som om jeg rørte på den. Er disse skrudde fast, eller er de bare presset på. Kan disse to tingene ha noe å si på CO? Noen andre ideer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 23, 2009 Dysene er presset inn. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 23, 2009 Den skruen du så er for tomgangsjustering. Nye tettninger til K-Jet dyser koster ca 500kr hos VW-forhandler. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2009 Noen spesiel fremgangsmåte for å bytte disse tetningene? Barer drar jeg ut dysene, og bytter? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 25, 2009 Da var tetninger byttet. Så nå har jeg ingen lekkasjer der. Når den drar falsk luft gjennom dysene, vil det føre til høyere CO? Noen som har en formening om hva som kan gi høy co? Har til nå byttet fordeler, justert ned tomgang, og byttet tetningen til dysene. Pluggene skal byttes, men pluggnøkkelen min passet ikke i hullet. Noe annet som kan gjøres for å få ned CO? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 25, 2009 Det er vel K-jet på denne, og da har den isåfall en dedikert CO-justeringsskrue på mengdefordelern et sted. Har hørt at denne er skummel å tukle med, men det er omtrent det jeg vet... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 25, 2009 Få tatt en justering av grunnoppsett på bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 26, 2009 Hvordan tar man grunnoppsett på bilen? Noe som må gjøres på verksted? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 26, 2009 Kan gjøre det selv. Skal se om jeg finner teknisk hiddenblad på denne. Gjorde det selv på min Golf 1 16V 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 26, 2009 Helt sjef. Takk skal du ha! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 26, 2009 ren filter hjelper sikkert bittelitt. men juster co og tomgang når du har tilgang til måleapparat så får du den greit innenfor kravene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 26, 2009 ren filter hjelper sikkert bittelitt.men juster co og tomgang når du har tilgang til måleapparat så får du den greit innenfor kravene. Hvor sitter denne justeringsskruen til coen da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 27, 2009 Ingen som vet kor skruen te å justere CO på K-Jet er? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 27, 2009 Jo, den sitter på toppen av mengdefordeleren. Men gi meg mail adr din, så har jeg noe snacks til deg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 31, 2009 Da har jeg vert på eu med bilen. Den gikk akkuratt under kravet. Så nå er den godkjent hvertfall. Men jeg har ett spørsmål. Den skruen som man kna skru for å justere COen, hvor langt nedi hullet står den? Og hvilken type skrue er det? Prøvde med en umbraco, men den jeg veldig langt nedi. Kjennes nesten ut som om der ikke er noen skrue nedi der. Sliter også med at den sviver ujevnt på tomgang. Og noen ganger så sviver den bare på 3 sylindrer når jeg gir gass under 2000 omdreininger. Dette kommer og går veldig... Noen ide om hva som trengs justering/bytting? Har byttet luftfilter, fordelerlokk og plugger. Pluggene var veldig sotete og. Helt svarte og tørre. Har ikke byttet rotor, da jeg ikke får denne av. Den sitter vel ikke med noen skurer? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 31, 2009 Rotor skal være limt fast. så bruk bare en tang og knekke denne. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...