Anbefalte innlegg

Audi A4 1.9 tdi pd 03-mod.. AVF motor..

Noen som vet hvorfor motoren er vanskelig å starte noen ganger??

Må dra ei lita stund på starter... Har sjekket glødepluggene. Dem var ok...

Problemet er tilstedet om morgenen når det er minus grader og bilen har stått over natta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er vel fleire muligheter. Dårlig diesel, dårlig komp, dårlige dyser?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dieselfilter? Batteri?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi A4 1.9 tdi pd 03-mod.. AVF motor..

Noen som vet hvorfor motoren er vanskelig å starte noen ganger??

Må dra ei lita stund på starter... Har sjekket glødepluggene. Dem var ok...

Problemet er tilstedet om morgenen når det er minus grader og bilen har stått over natta...

 

Dårlig multitempgiver (g62) gir slike problemer som du beskriver.

Den koster i overkant av 300 kr og er lett å bytte.

 

Hadde samme problem på min 02 passat, og den ble bra ved bytte av multitempgiver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da skal jeg prøve å bytte den giveren.... Takk for svar...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Byttet temp,giver i dag.. Så får se hvordan den blir å starte framover....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette være samme problem som jeg har på Touranen? Den starter veldig fort når det er kaldt ute, men når motoren har nådd driftstemperatur og jeg stopper den i 6-7 minutter er den veldig treg å starte igjen. Har lurt på om det kunne være en temp.sensor eller noe slikt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan dette være samme problem som jeg har på Touranen? Den starter veldig fort når det er kaldt ute, men når motoren har nådd driftstemperatur og jeg stopper den i 6-7 minutter er den veldig treg å starte igjen. Har lurt på om det kunne være en temp.sensor eller noe slikt..

 

det problemet hadde jeg også med min a4 1,9tdi! en gang rett etter jeg startet den opp i kulda klarte jeg å kvele den, og da var den helt jævlig da også.. men det løste seg selv etter hvert...:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har fortsatt dette problemet. Starter fint på morran, eller hvis bilen har stått en stund. Men hvis jeg stopper den bare en liten stund når den har blitt driftsvarm er den veldig tungstartet. Den gløder som vanlig da, i følge lyset iallfall. Tenkte på glødepluggene, men da burde vel situasjonen ha vært omvendt?

 

Fikk lest av følgende feilmld her om dagen:

 

Address 01: Engine Labels: None

Part No SW: 03G 906 016 CD HW: 028 101 194 5

Component: R4 1,9L EDC G000SG 6246

Coding: 0000072

Shop #: WSC 01324

 

1 Fault Found:

18617 - Engine Coolant Temp Sensor on Radiator Outlet (G83): Signal too High

P2185 - 000 - - - Intermittent

Freeze Frame:

RPM: 798 /min

Torque: 32.0 Nm

Speed: 13.0 km/h

Load: 0.0 %

Voltage: 14.14 V

Bin. Bits: 00001111

Temperature: 81.0∞C

Temperature: 52.2∞C

 

Readiness: 0 0 0 0 0

 

Kan det være denne som lager krøll for meg? Eller er det kanskje mer sannsynlig at det er G62 som er nevnt noen poster lenger opp?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Av de 4 1.9 pd jeg har prøvd, har 3 vært "vanskelige" å starte når de har vært kalde.: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.