Startproblem Audi 100 2.3 91/92 mod

Anbefalte innlegg

Nå trenger jeg virkelig hjelp. : klø :

 

Det var ikke dysene, akkumulator, bensinmengdefordeler, besinpumpa, fordeler+lokk, beninfilter, multitemp.

Med varmere vær starter ikke bilen alltid. Med den usikkerheten det medfører. Har nå funnet ut at det må være noe som er så langt unna motoren at den ikke kan bli påvirket av varmen fra den. Det skjer nemlig ikke når det er kaldt. Selv om jeg har kjørt den skikkelig varm.

Problemet oppstår periodisk men oftest:

1. Når det er varmt i været. (Vanlig vår/sommertemperatur)

2. Etter langkjøring og ny oppstart. Eller kombinasjon av 1 og 2.

 

Har bilen stått natta over 12-16 timer og det er varmt i været, kan det også skje at den ikke starter.

 

Gjør jeg ett oppstartforsøk og den ikke starter, kan jeg vente 1/2 til 1 time, og så starter den som ingenting skulle ha hendt. Jeg vrir bare på tenninga uten å gasse.

Jeg bør helst ikke forsøke oppstart mer enn en gang. Gjør jeg det, altså gjentatte startforsøk, må jeg vente lenger enn om jeg bare hadde forsøkt en gang.

Det som kan skje om jeg bare kjører på for å forsøke å starte, er at den starter 1/2 til 1 minutt for så å kutte usedvanlig brått. Den kan også hoste (tenne svært kortvarig) enkelte ganger nå jeg prøver å dra på starter.

Når bilen vel har startet går den som den skal.

Problemet har tiltatt. Sommeren 2007 skjedde det en gang i måneden, sommeren 2008 skjedde det oftere og oftere.

 

 

Når det er kuldegrader starter den alltid. Kjører jeg langt og motoren blir skikkelig varm, tar en kort stopp (5 min) så skulle jo i teorien noen av delene som er i kontakt med varmen kunne gi de startproblemene jeg har. Det skjer ikke. Ergo må det være en del som er så langt unna varmen fra motoren, at den er kald selv ved langkjøring.

Håper forklaringen er god nok,

Fristende å love ei flaske god drikke til den som finner løsningen innen rimelig tid :) Ja,jeg står for det:-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

lamdasonde?

hallgiver?

lekasje i vakumslanger?

bensinpumpe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenningsbryteren som sitter bak tenningslåsen kan ofte gi underlige utslag når den er slitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.