Anbefalte innlegg

Irriterer meg grønn over at hjulbuene på audien blir pakket med snø og is. Når dette fryser skikkelig blir det steinhardt, og dekkene tar borti ved sving og i dumper.

Er det noen som har hørt om "noe" man kan spraye/kline/feste oppi hjulbuen som gjør at snø ikke fester seg så lett? Har prøvd å snoke litt rundt, men har ikke funnet noe.

Satt i 10 minutter i går for å pirke og skrape ut all isen som hadde samlet seg oppi rundt omkring der, det har jeg ikke lyst til å gjøre igjen.

Edit: kom på etter jeg posta, at denne sikkert ikke er på rett sted. : flau :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ligger fint her jeg...det er jo et teknisk spørsmål... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes den ligger fint her jeg...det er jo et teknisk spørsmål... ;)

Ja det er jo det igrunn :D

: oops :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste jeg kan anbefalle er å spyle hjulkassene med høytrykkspyler. : gråter : plaget med dette jeg og

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spyle det med isopropanol? eller annen sprit slik at det smelter bort? bare ikke bruk brennevinen til slikt ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

spyle det med isopropanol? eller annen sprit slik at det smelter bort? bare ikke bruk brennevinen til slikt ;)

Hehe, ingen fare for at spriten går med. Men isopropanol ja, eventuelt spylevæske skal prøves ut.

Trodde ikke dette skulle være så stort problem med 4hjulstrekk jeg, ettersom det spinner mindre en 2hjulsdrift,men.... 170hk og Quattro spinner villig det også :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

eneste jeg kan anbefalle er å spyle hjulkassene med høytrykkspyler. : gråter : plaget med dette jeg og

Er dårlig med tilgang til vann til høytrykkspyleren utenfor her på vinteren desverre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også finne deg et sted der hvor de har varmtvann å vaske med, så kan du spyle under hjulbuene dine da;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan også finne deg et sted der hvor de har varmtvann å vaske med, så kan du spyle under hjulbuene dine da;)

Ja det går jo an, men det var det med å ta seg tid til dette når man er på farten da.

Men det beste hadde jo vært om det fantes noe man kunne ha på som gjør at snø ikke fester seg så lett, noe sånt som anti-autosock materiale eller noe, eventuelt legge varmetråder :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor satse på tiltak som skal fjerne snøen etter den har frosset? Må da være mye bedre å fjerne den før den fryser, tar max. 5min etter en lengre kjøretur...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det gjorde jeg på søndag, funket bra. Bortsett fra at jeg spylte av snøen på taket og bakluken også, og har ikke fått den opp siden :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

kansje en ide å tørke lister å slik sånn at det ikke fryser.... hehe

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.