#1 Skrevet Mars 24, 2009 (endret) Etter snurre-bytte,ligger downpipen inntil (2-3mm klaring) girkasse festet på bilen Klarer ikke og bende slik at det blir mer mellomrom,så når eksosen blir varm.Ligger den og slår inntil festet. Har noen der ute tips,til hva jeg kan bruke i mellom som tåler en del varme? Det må være mykt,så det tar i mot vibrasjonene uten og sende det videre i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 24, 2009 Hva med og surre eksos bandasje rundt der hvor den ligger inntil. Slik at du fyller mellomrommet. Det tåler ihvertfall varmen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 24, 2009 (endret) Hva med og surre eksos bandasje rundt der hvor den ligger inntil. Slik at du fyller mellomrommet. Det tåler ihvertfall varmen. Hmm,det var ingen dum idè. Hvis jeg fyller tomrommet med dette,vil det vell ikke slå noe i det heletatt. Takk for genialt tips,tenkte ikke så langt en gang jeg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 24, 2009 (endret) Hmm,det var ingen dum idè. Den kan jeg vell også surre rundt noen ganger så det bygger nok,så det ligger inntil konstant? Det går det ja, men husk at det kommer til å gå gnage seg igjennom ganske fort når det ligger å "gnukker" inni, Bandasjen tåler ingenting, når den har blitt varm og kald noen ganger. Blir veldig tørr og går veldig lett i oppløsning vist man kommer i kontakt med nokke. kjedelig å bruke 10 ruller i året på bandasje:p ikkje minst å demontere og montere dritten så mange ganger ila året;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 24, 2009 Det går det ja, men husk at det kommer til å gå gnage seg igjennom ganske fort når det ligger å "gnukker" inni, Bandasjen tåler ingenting, når den har blitt varm og kald noen ganger. Blir veldig tørr og går veldig lett i oppløsning vist man kommer i kontakt med nokke. kjedelig å bruke 10 ruller i året på bandasje:p ikkje minst å demontere og montere dritten så mange ganger ila året;) Hmm,ok. Skal først prøve 1lag,så får jeg se om det knager hull. Men hva annet kan brukes? Det finnes ikke noe 2-3mm tynn gummi,som kan dyttes i mellom og ta i mot slagene/gnukkingen og som tåler varme? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 24, 2009 Skjær en slisse nesten gjennom downpipen din ca midt på, bøy den unna og sveis den sammen igjen. Ligger det inntil er det eneste måten å få det fikset på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 24, 2009 Skjær en slisse nesten gjennom downpipen din ca midt på, bøy den unna og sveis den sammen igjen. Ligger det inntil er det eneste måten å få det fikset på. Hmm,det er en mulighet.Men vil helst slippe og demontere den IGJEN! Skal først prøve 1lag med eksosbandasje,hjelper ikke dette.Får jeg se om jeg sliper litt i girkassefestet eller lager en "bulk" i downpipen akkurat der den ligger inntil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 24, 2009 Evt. lag en bungel i røret, eller modde girkassefestet 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 24, 2009 Evt. lag en bungel i røret, eller modde girkassefestet Jepp,det blir nok den neste løsningen hvis ikke 1lag eksosbandasje hjelper. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 24, 2009 Skjær en slisse nesten gjennom downpipen din ca midt på, bøy den unna og sveis den sammen igjen. Ligger det inntil er det eneste måten å få det fikset på. Vis man er så hightech at man kan og sveise tviler jeg på man spør om sånt 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 24, 2009 Vis man er så hightech at man kan og sveise tviler jeg på man spør om sånt Men om man ikke sveiser så trenger man muligens slik ide for å skjønne at det er det smarteste 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 24, 2009 Blir en runde med vinkelsliperen i morgen. Mulig jeg slipper og demontere dp da. Er ikke snakk om mange mm som trengs så.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mars 24, 2009 Men om man ikke sveiser så trenger man muligens slik ide for å skjønne at det er det smarteste Og kjøre med fri eksos og ødelagt downpipe til du finner en fyr om et par uker eller år som er snill og fikser det ja:P hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mars 24, 2009 Klem midten på en passende fastnøkkel el.lign inn i åpningen mellom eksos og girkasse. Når det ligger i spenn kan du gi røret en smell slik at du får på en liten bulk på eksosen innover der du trenger klaring.. Hvis det er plass til å gi en smell da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mars 24, 2009 Klem midten på en passende fastnøkkel el.lign inn i åpningen mellom eksos og girkasse. Når det ligger i spenn kan du gi røret en smell slik at du får på en liten bulk på eksosen innover der du trenger klaring..Hvis det er plass til å gi en smell da.. Tror ikke jeg klarer og få gitt det en smell,dååårlig plass under der. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mars 25, 2009 Da er dette fikset,tok av hele skiten og lagde en fin bulk i røret.Så nå er det god plass der! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mars 25, 2009 Er ikke dette litt dumt. Slik jeg ser det vil du nå få litt turbulens i røret og eksosenflowen vil ikke være perfekt. Men vet ikke om dette vil ha noe og si. Bare tenkte på det, siden cat back eksos vanligvis har en jevn overgang slik at dette skal unngås. Korrekt meg gjerne hvis jeg har feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#18 Skrevet Mars 25, 2009 Er ikke dette litt dumt. Slik jeg ser det vil du nå få litt turbulens i røret og eksosenflowen vil ikke være perfekt. Men vet ikke om dette vil ha noe og si. Bare tenkte på det, siden cat back eksos vanligvis har en jevn overgang slik at dette skal unngås. Korrekt meg gjerne hvis jeg har feil. Nå er det vel ikke snakk om effekter som krever MAKS av alle deler så jeg tror nok Tom Are kan kjøre med god samvittighet;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#19 Skrevet Mars 25, 2009 Det er nok sant. Så hvilke effekter snakker vi om når dette spiller inn? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#20 Skrevet Mars 26, 2009 Det er nok sant. Så hvilke effekter snakker vi om når dette spiller inn? Vil tro at når du nærmer deg 600+hk at dette KAN ha noe å si. Ikke at jeg vet det men... bare et forsøk på fornuftig tankegang. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...