Vaske Chrom felger...FLASSER??

Anbefalte innlegg

Heisann skal nå til å vaske å polere opp Chrom felgene mine:)

er jo på tide nå gjorde det ikke før jeg satte di vekk(smekk på fingra) men er jo snart sommer og da skal jo ikke bare bilen skinne å glinse men også tilbehøret:)

men va i alle dager skal jeg bruke for å vaske di med? på utsiden og på eikene er det ikke belding bedritent men inni felgen er det noe JÆ.... med møkk og fast brent gummi/asfalt O.L.

Her ser dere hva jeg vill ha vekk på felgene:( masse møkk inni eikene og masse harde svarte klumper langs hele innersiden av felgen.

nå har jeg brukt Turtel felgvask biltema felgvask og clay og dette bilde som ligger her er etter det: bh :

DSC00226.jpg

DSC00224.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og va i HE..... er dette for noe???: gråter :

blir jo helt matt å lei meg av å se slikt på en felg? va er detta? er det Chrom lakken som flasser vekk?

gjøre hva mot detta`??

DSC00223.jpg

DSC00220.jpg

DSC00222.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 til med bilder av flassingen etter at jeg hadde vaska di litt med svampen.: bh :

Kan også se tydeling at det bobler under "lakken" på det ene bilde der: gråter :

DSC00221.jpg

DSC00225.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sånn går det når du kjøper billig kina krom hjul..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og vasker de med felgvask som inneholder syre.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tar 6 min nøyaktig å ødelegge felger som er krommet av verdens beste kromfirma etc. Du skal ikke bruke noe avfetting og greier på kromfelger.

Foreslår at du vasker de med ren syre og sender til glassblås+pulverlakk.. :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er enig med Roar her. Pulverlakk får du hos de fleste firma (med og uten kvitton) til under tusenlappen pr felg.

Alternativet er å selge de og heller kjøpe nye, blir en prioriteringssak detta.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det er første gang jeg har sett på felgene på innsiden siden jeg kjøpte bilen og jeg har aldri vaska di med avfetting bare meguiarst Nxt shampo..

men så jo det at når alt var flasset å jævli prøvde bare å få vasket vekk å skurbba vekk over alt hvor det bobler i lakken.

til mitt forsvar ikke jeg som har kjøpt felgene heller fulgt med bilen disse kina hjula:D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

men uansett felgene ser jo ikke ut så får ta å se va jeg gjør med dem. men va anbefales å bruke til å vaske chrome felger med?

Og Hvilket poleringsmiddel er å anbefale? har brukt biltema Chrome polish til nå.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ingen som har noen tips til å få vekk di støgge svarte tjære flekkene på felgene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tjære får du vekk med clay...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

va det er vet jeg ikke men ser ut som fastbrent gummi eller asfalt.

sitter som faen hjalp ikke skrape med negelen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.