Anbefalte innlegg

Driver å skal montere spacere på bilen om dagen, å siden dette er noe jeg aldri har gjort trenger jeg litt tips og råd..

 

Foran:

 

Med 10mm spacer vil felgen havne 12.35mm innenfor hjulbue

Med 15mm spacer vil felgen havne 7.33mm innenfor hjulbue

 

 

Bak:

 

Med 20mm spacer vil felgen havne 8.35mm innenfor hjulbue

Med 25mm spacer vil felgen havne 3.35mm innenfor hjulbue

 

 

Hvilket oppsett ville dere valg for best utseende og komfort?

Felgen er 8x18 ET 38 med 225/40 dekk!

 

 

Takk for tips : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Driver å skal montere spacere på bilen om dagen, å siden dette er noe jeg aldri har gjort trenger jeg litt tips og råd..

 

Foran:

 

Med 10mm spacer vil felgen havne 12.35mm innenfor hjulbue

Med 15mm spacer vil felgen havne 7.33mm innenfor hjulbue

 

 

Bak:

 

Med 20mm spacer vil felgen havne 8.35mm innenfor hjulbue

Med 25mm spacer vil felgen havne 3.35mm innenfor hjulbue

 

 

Hvilket oppsett ville dere valg for best utseende og komfort?

Felgen er 8x18 ET 38 med 225/40 dekk!

 

 

Takk for tips : vinke :

 

Prøv felgene med dekk på foran og bak først og se hvor stor klaring du har uten spacere. Kjør bilen opp på en kloss eller noe lignende som å simulere kraftig fjæring nedover og prøv om du kan få målt klaringen mellom dekk og skjerm/innerskjerm.

 

Har du plass vil det se penest ut med 15mm foran og 20mm bak. Da har du omtrent lik avstand fra felgkant til skjermkant foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg er mest redd for her er jo subbinga foran om jeg går for 15mm. Vanskelig å forutse dette uten å faktisk ha kjørt med det kanskje?

 

Men om jeg går for 10 foran og 20 bak så vil jo faktisk forskjellen kontra hjulbuen bli under 0,5cm og det er vel knapt synlig!?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det jeg er mest redd for her er jo subbinga foran om jeg går for 15mm. Vanskelig å forutse dette uten å faktisk ha kjørt med det kanskje?

 

Men om jeg går for 10 foran og 20 bak så vil jo faktisk forskjellen kontra hjulbuen bli under 0,5cm og det er vel knapt synlig!?

 

De 0,5cm vil du nok ikke se nei.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror jeg satser på 10mm foran. Målte skikkelig idag å det er klaring på ca 19mm uten noe spacere... redd for at 15 vil bli ganske på nippet. Er jo evt bare å oppgrader om det skulle bli feil :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.