#1 Skrevet Mars 25, 2009 Hei, trenger litt hjelp fra dere:) Fant denne tråden ang catch-tank på 20VT. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=85405&highlight=olje+%E5nding Men jeg lurer på en ting som jeg ikke fant svar på der. Den slangen som kommer fra toppdeksel i framkant motor, går inn på slangen før turbo. Hva skjer om denne blendes? Skal fjerne hele den innsugs-slangen, og bare sette på kon-filter omtrent rett på turbo. Noen ide til hva jeg kan gjøre med det utløpet da? Se på bilde, blå ring som gjelder Håper noen kan hjelpe meg Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 25, 2009 Den stussen som kommer ut i framkant av toppen er bare et rør som går gjennom toppdekselet. Hvis du løsner ånde/veivventilasj-slangen som går inn på dette røret mot torpedoveggen. så kan du kjøre den slangen i en catch-tank f.eks. Det har jeg gjort. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 25, 2009 så du mener jeg kan blende ut og inn på toppdeksel? og kjøre den slangen som går inn i bakkant ned i en catch tank? HAr en catch tank med 2 ut/innganger.. skal jeg bare sette på ett ånde filter på den ene tuten da eller? takker for svar 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 25, 2009 så du mener jeg kan blende ut og inn på toppdeksel? og kjøre den slangen som går inn i bakkant ned i en catch tank? HAr en catch tank med 2 ut/innganger.. skal jeg bare sette på ett ånde filter på den ene tuten da eller? takker for svar Ja du kan blende de, men det er ikke nødvendig ettersom det da ikke vil gå noe gjennom der hvis du skjønner. Røret er tett inni toppdekselet. Har ikke blenda noe der jeg. Ja den slangen, eller røret er det vel, som går i bakkant har jeg, vha en liten 90 graders rørstubb og litt slange, "snudd" 180 grader og lagt bortover mot bremsekraftforsterkern. Ville bruke det røret fordi det har noen børstelignende saker inni seg som jeg fant ut da jeg kappa opp et sånt rør. Har skjøta på litt biltema-slange på det røret og en vinkel og kjørt den i en catch-tank. Står f1-z på tanken.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2009 Se der ja:) DA blir det løsningen min også. takk for hjelp! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 22, 2010 Ja du kan blende de, men det er ikke nødvendig ettersom det da ikke vil gå noe gjennom der hvis du skjønner. Røret er tett inni toppdekselet.Har ikke blenda noe der jeg. Ja den slangen, eller røret er det vel, som går i bakkant har jeg, vha en liten 90 graders rørstubb og litt slange, "snudd" 180 grader og lagt bortover mot bremsekraftforsterkern. Ville bruke det røret fordi det har noen børstelignende saker inni seg som jeg fant ut da jeg kappa opp et sånt rør. Har skjøta på litt biltema-slange på det røret og en vinkel og kjørt den i en catch-tank. Står f1-z på tanken.. Er nyskjerri på dette bildet.. Holder på skal montere tank på min S4 aan også 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 22, 2010 Har du en catchtank med kun 2 høl og vil ha filter så må du ha et T-stykke mellom åndinga fra veivhuset og fra toppen;) Røret som går igjennom toppdekselet er bare å la stå, er ikke godt for noe... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 22, 2010 Har du en catchtank med kun 2 høl og vil ha filter så må du ha et T-stykke mellom åndinga fra veivhuset og fra toppen;) Røret som går igjennom toppdekselet er bare å la stå, er ikke godt for noe... Oki, ja jeg har 2 høll i den derre tanken.. Men har ingen filter og sette noen plass. Trenger jeg det egentlig? Det blir kanskje overtrykk om jeg ikke har? Hvor monterer dere tanken i et C4 karosseri? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 22, 2010 Lage en brakett og henge den i stabstaget ved siden av bkforsterkeren. Men går utifra at det er drenering i bunn av denne tanken da siden det kun er 2 nipler på den? viss ikke kan du begynne å se etter en annen tank, aller helst skulle du hatt et hull helt oppå til filter, et høyt oppe/midt på til luften fra toppen, så kunne luften fra veivhuset gått på enda en annen helt nede eller i bunn, så viss det kom olje opp i denne rant det ned igjen i bunn av motor når en stoppet opp, for nesten garantert kommer denne til å fylles om du kjører veldig aktivt eller etter en tur på bane. Om du skal ha filter på og merker oljelukt i coupeen når du stanser opp, kan du lede vekk dampen fra tanken ved å ha en lang slange på og la denne gå under bilen eller ut i skjermen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 22, 2010 Ja, den vil kanskje passe flott ved stabstaget der ) Ja, denne har 2 inntak oppe.. Også har den en slik slange som viser nivået inni den.. Nede i ene hjørnet er det en kopperskrue.. Tipper denne er for og drenere ut olja som fylles opp? Vet om noen som har koblet seg på bunnpluggen også, men det orker ikke jeg. Hadde vært greit og kunne slippe fylle cathc'en den opp i et sett da, men da må vell tanken stå høyere en motor skal det renne tilbake igjen? Eller mener du at det skal renne ned i oljeåndinga under toppen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 19, 2010 At det er 2 nipler og ingen filter er vist en vil ha et undertrykk system. Da kjører man oljedampen fra veivhus (og eventuelt toppen der det er aktuelt) inn på ene nippeln, og den andre drar man en slange til innsugsslangen. Da vil oljen samle seg i tanken (om denne er bygget riktig) og lufta bli sugd inn i turbo igjen. Da har du plutselig undertrykk i bunnpanna og ingen stygg lukt i coupe'en. Biltilsynet/EU kontroll klager ikke og sist men ikke minst får man kjøre på bane. Noe man bare kan glemme om man har slangen der filteret kan stå lagt under bilen.. Tar man den helt ut og kjører bunnpluggen på tanken ned i bunnpanna igjen er det i tillegg helt vedlikeholdsfritt Kan legge til at dette er info jeg har fått fra flere som har bygget motorer et par år/forumet her 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...