Normal bakkeklaring med S-line sportsunderstell?

Anbefalte innlegg

Heisann.

 

Jeg har gått og irritert meg litt over min nye '07 A4 S-line 2.0 TDI (ikke quattro). Jeg synes den ser litt "for høy" ut. Har gått inn på Audi.de og registrert bilen der for å se hva som ble levert med bilen o.l. Der står det at den skal ha S-line sportsunderstell/chassis og at den senker 30mm original.

 

Har 18" BBS "Audi OEM" CH felger of Pirelli 245/40/18 dekk.

 

Gikk så ut og prøvemålte litt på bilen:

 

- Fra S-line fanger foran til bakken 20-21cm

- Fra midt på sideskjørtet til bakken 20-21 cm

- Fra s-line bakfanger til bakken 35cm(!)

- fra skjermkant til høyeste punkt på dekket(midt innpå dekket), foran - 3cm og bak - 2cm

 

Kan noen fortelle meg om dette er "normale" mål. Synes som sagt at den er litt høy. Har også sammenligna med en A3 '06 med full S-line, den så mye lavere ut! Irriterende... Kan forrige eier ha "hevet" den av en eller annen mystisk årsak?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Har ikke mål her og nå, men du kan jo sjekke at du har de rød\brune demperene. Vanlige non sport dempere er sorte.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekka nå, demperene er røde ja.

 

Skal se om jeg får tatt noen bilder, noen kan sikkert se om den ser unormalt høy ut da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

- fra skjermkant til høyeste punkt på dekket(midt innpå dekket), foran - 3cm og bak - 2cm

 

Kan noen fortelle meg om dette er "normale" mål.

 

Det er ikke noe unormalt med de målene du oppgir her fra dekk til skjermkant.

 

Med Eibach sine Sportline-fjærer som senker 50mm foran og 40-45mm bak vil du få en fin høyde. Ellers kan du gå for justerbart for å få den "perfekte" høyde i dine øyne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er bilder med samme understell som du har. Ikke helt vannrett fra siden, men det gir en pekepinn.

Syns det kan gå bak, men foran blir den liksom litt for høy.

På bildet er bilen nesten ny, mulig den ble litt lavere etter noen tusen km.

Nytt bilde (Large).JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er min med monterte senkeskåler foran! Har org S-Line..

 

DSC00238.jpg

 

Syntes dette ser pent ut og er også meget funksjonellt

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og før og etter bilde med og uten skåler..

DSC00230.jpg

 

DSC00232.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ Gull. Kjører du enda med disse? Hatt 4hjulskontroll?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er noen bilder av hvordan det ser ut i dag

siden.jpg

bak.jpg

fyr.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmm....Så veldig høyt ut det dær. I allefall bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ Gull. Kjører du enda med disse? Hatt 4hjulskontroll?

 

Kjører med disse den dag i dag ja både vinter og sommer!

 

Ingen kontroll nei!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

^^ og ingen skjeivslitte dekk?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på venstre foran men det har vært slik siden jeg kjøpte bilen!!

 

Jørn

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall. Takk takk.

Nå tilbake til topic.

Ingen andre som synes bilen ser litt høy ut(i allefall bak) i forhold til å være s-line?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt på venstre foran men det har vært slik siden jeg kjøpte bilen!!

 

Jørn

 

Dette er faktisk litt rart, for slik er det på vår A4 også: klø :

sleit seg faktisk gjennom, ned til kordene. Som resulterte i punktering.

Skulle sett so skeivslitt det dekket var: eek : den er 100% orginal S-line.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå finnes det to typer S-Line understell. En type fra quattro gmbh som senker 30mm og det vanlige S-Line sportsunderstellet som senker 15-20mm. Begge understellene har samme type dempere (de rødaktige) men forskjellige fjærer.

Disse understellene må ikke forveksles med vanlig sportsunderstell som også senker 15-20mm men har mykere dempere og andre fjærer.

Selv om man bestiller bilen med S-Line sportpakke kan man gjøre et annet valg ang. understell.

Mulig det er det som har blitt gjort her.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å låne denne tråden litt, har S-Line understelle like lange dempere som vanlig? Med tanke på og bytte ut fjærene med noen 50/50 fjærer feks og slitasje på disse over tid? Syntes også min S-Line virker såpass høy selv om den føles stivere enn vanlige.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå finnes det to typer S-Line understell. En type fra quattro gmbh som senker 30mm og det vanlige S-Line sportsunderstellet som senker 15-20mm. Begge understellene har samme type dempere (de rødaktige) men forskjellige fjærer.

Disse understellene må ikke forveksles med vanlig sportsunderstell som også senker 15-20mm men har mykere dempere og andre fjærer.

Selv om man bestiller bilen med S-Line sportpakke kan man gjøre et annet valg ang. understell.

Mulig det er det som har blitt gjort her.

 

Hvordan vet man forskjellen? La om til sommerhjul i sta, det var røde dempere..fjæra hadde en fargekode med 4-5streker. Utstyrlisten for bilen sier bare S-line quattro gmbh....sikkert det vanlige på 20mm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

S-line senker 30mm mens vanlig sportsunderstell senker 20mm. Sånn er det iallefall på A6.

 

Det står også i service heftet framme der chassi nummer osv står, men som koder feks 1BE (dette er sportsunderstell)

 

Du kan reise til møller, så får du utskrift av hele utstyrspakka som er på din bil, det er kanskje det letteste, eller så kan du se litt her http://www.aspenberg.net/audikoder/index.asp

 

mulig denne siden bare går fram til og med 8e? det vet jeg ikke

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å låne denne tråden litt, har S-Line understelle like lange dempere som vanlig? Med tanke på og bytte ut fjærene med noen 50/50 fjærer feks og slitasje på disse over tid? Syntes også min S-Line virker såpass høy selv om den føles stivere enn vanlige.

 

50\50 fjører vil natrulig nok legge et høyere press på demperene dine og følgelig slite de ut fortere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Din er ser ihvertfall ut som om den er høyere en min bak. Slik så min ut original med S-Line understell og 19".

 

sPORTEC_2.jpg

 

 

 

OT: En kompis monterte senkeskåler forran på en B6 (Montert av verksted) og der ble dekkene sinnsykt skeivslitt. Kordene stakk ut på innsiden. Den ble det tatt 4hjuls kontroll på i etterkant og nå er alt bra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.