#1 Skrevet Mars 26, 2009 (endret) Har en golf 6 2,0 tdi 140 hk 4motion 2009 som akkurat har rundet 2500 km, helt original, og jeg syns jeg har begynt å høre en "hvinende" lyd, denne blir ekstra forsterket dersom jeg "bremser" forsiktig på girende, høres nesten ut som dynamo støy på høytalerene, men lyden er der selv om jeg slår av cd spilleren. Kan dette være girkasse eller motor? Har jo garanti så er jo ikke noe problem, men kjedelig fordet.. Får man eventuelt tak i sterkere clutch om girkasse må byttes?? noen tips.. tenker da i tilfelle den skulle blitt chipet seinere.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2009 ingen som vet om forsterka clutch til golf 6?? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2009 har nå vært på skien bil, der den blei kjøpt, de har prøvekjørt den men er ikke sikre på hva det er eller hvordan de skal finne ut hva det er siden bilen må kjøres for at man skal høre det. Siden bilen ikke har gått mer en 2900 km lurte de på om jeg ikke kunne kjøre den litt mer siden den er i innkjøringsfasen og lyden kanskje forsvinner igjen.. noe jeg kanskje ikke har troa på.. hva mener folket her inne? burde jeg bare få ny kasse, eller skal jeg kjøre med den lyden og se om den forsvinner? lyden høres ut som tannhjul som "synger" i hverandre, viss dere skjønner.. jeg ville ikke tro den lyden kan forsvinne og alt er bare bra inni der etterpå, men har ikke så god greie på girkasser heller.. prøver skien bil bare utsette problemet? lyden blir veldig forsterket om man "bremser" på girene.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2009 Kanskje be de ta seg en kjøretur med den så kanskje de finner ut hva det er? De må jo nesten prøve i hvertfall:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2009 jada, de har prøvd den men viste ikke hva det var fordet, og ikke åssen de skulle finne ut hva det er, men kan ikke se at det er mitt problem uansett.. da får de heller bare bytte hele dritten.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2009 er det ingen mekanikkere her da som vet om lyden vil forsvinne eller om det bare er å bytte kasse eller noe med en gang? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 1, 2009 mekanikker som hørte på den idag sa han måtte kikke nærmere på den, viste ikke hva det var, men at det var en høyfrekvens lyd... så får se etter påske da.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 21, 2009 da skal de bytte kasse på den, noen som vet om det kan være lurt å montere forsterket clutch med en gang om bilen skal chippes etterhvert? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 22, 2009 svinghjulet som er svakheten:) slår i det om du får for høyt moment på lave turtall og høye gir.. spec clutch feks og enkelmasse stålsvinghjul.. obs med enkelmasse svinghjul så vil du få "ducati lyd" i fra girkasse når den står på tomgang i fri.. dette forde motor pulsene slår drevene i kassen frem og tilbake.. ikke farlig, men greit og vite for det bråker mye.. uansett ingen vits med sterkere trykkplate og lamellplate med orginalt svinghjul. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet April 22, 2009 (endret) Har en lignende lyd i min bil, si ifra om det forsvinner med ny kasse. Jeg tipper det skal være sånn. Min er gått i underkant av 2000km PS: ligger det bilder av bilen din noe sted? Har ikke sett hvit G6 enda;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mai 13, 2009 da har jeg fått ny kasse, men kan ikke si at jeg syns denne var så mye bedre dessverre.. da skal de vel bare være sånn, og kanskje den andre var i orden?! men men, da er det bytta ihvertfall skal få tatt noen ordentlige bilder en dag ja 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mai 13, 2009 da har jeg fått ny kasse, men kan ikke si at jeg syns denne var så mye bedre dessverre.. da skal de vel bare være sånn, og kanskje den andre var i orden?! men men, da er det bytta ihvertfall skal få tatt noen ordentlige bilder en dag ja Hehe. da gidder iallefall ikke jeg å skifte:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet Mai 13, 2009 skal ut idag og se om det er noen andre plasser lyden kan komme av, forsvinner når jeg trykker inn clutchen, så jeg vet ikke hva annet det kan være, noen som har greie på det? får vel sjekke og se at de virkelig har bytta den og åssen er "lyden" i kassa de Tor Sumstad? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#14 Skrevet Mai 13, 2009 På min er det en slags hvinende lyd om jeg motorbremser litt hardt. Har igrunn ikke irritert meg over den, men bare registrert at den er der til tider. Tipper at de er en lyd som kommer av noe drev i kassa eller lignende. Har ikke lagt merke til noe ulyd når jeg akselererer. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#15 Skrevet Mai 13, 2009 Låner en 110hk tdi golf6 fra jobben idag, og den lager også denne hvinelyden når man bremser på gira.. så kan høres ut som dette er en normal lyd... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#16 Skrevet Mai 13, 2009 okei, det er nok samme lyd som er i min også, men jeg hører også en annen lyd, når man gir på litt på et gir og slipper gassen hører man den veldig godt, men legger merke til at den også er der hele tiden! en kamerat av meg som satt på som først la merke til den da vi kjørte fra oslo på e 18 rundt 80 - 90 kmt.. hører dere den? hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#17 Skrevet Mai 13, 2009 okei, det er nok samme lyd som er i min også, men jeg hører også en annen lyd, når man gir på litt på et gir og slipper gassen hører man den veldig godt, men legger merke til at den også er der hele tiden! en kamerat av meg som satt på som først la merke til den da vi kjørte fra oslo på e 18 rundt 80 - 90 kmt.. hører dere den? hehe Kjørte tur-retur oslo (120mil) for 2uker siden, men kan ikke si jeg registrerte noe sånnt iallefall. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...