#1 Skrevet Mars 26, 2009 hei jeg lurer på om det er mulig å spleise plastik (bit av org. fangeren) og glassfiber fangeren? bakfangeren (styling) er skikklig dårlig ved innfestningen bak\oppunder bakluka. så da hadde jeg tenkt å spleise inn denne fra org. fangeren. blir det bare jalla? noen som har gjort dette før og kan komme med innspill så hadde jeg blitt glad mvh Ronny 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2009 Dersom du benytter ett lim/resin som fester godt på plasten skal jo ikke det være noe problem. Er jo bare å lage en jevn og fin overgang og få skikkelig avfetting, og bruke lim/epoxy/polyester som fester godt...men som sagt, "myk" plast er gjerne full av olje for å holde den "myk", så veldig viktig å avfette godt. Dersom du har mulighet og har en bit av en fanger du ikke skal bruke, er det jo mulig å skjære ut ett prøvestykke å prøve å støpe fast i, for deretter å teste hvor mye det tåler. Men bør være en overgang som ikke er "rett på", men en gradvis overgang, da det er forskjellig bevegelse i glassfiber/plast. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2009 okei det hørtes jo ikke så ille dumt ut da er det bare å teste litt imorgen etter jobb da:P takk for tips men om noen andre ahr mer å tilføye så er jeg glad for det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2009 Bruk en rasp/fil av noe slag til å "ripe" opp plasten, det gir bedre heft for polyester/resin. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2009 Tror jeg ville brukt epoxy i overgangen jeg, den har generelt bedre heft enn polyester. Og som jeg skrev over...vask... Og en annen ting som gjelder epoxy, når denne herder, så lager den ett vokslag oppå seg som må vaskes bort før en støper mere oppå. Gjelder selvfølgelig ikke vått i vått, men om den har herdet før en fortsetter. Se forøvrig på http://www.westsystem.no for info. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 27, 2009 takk takk! hadde gledet meg til å få prøvd litt idag... men.... så kom jo denne helvetes snøen!! uff kjedelig med dårlig plass i garasjen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...