#1 Skrevet Mars 26, 2009 Vil ha en føler/bryter som legger inn når oljetrykket synker under 3 bar. Planen er at denne skal trigge en Rød lampe som er lett synelig. Noen som har tips om hvor jeg kan finne en som kan brukes. Helst en som passer i org hull på blokka. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2009 Enkelte 2,5 tdi har to følere. En for tomgang, gir lys på rundt 1/2 bar og en for høyere turtall. Husker ikke helt hva den høyturtalls gir kontakt på men lurer på om det er 2-3 bar. Disse har ulik fargekode, skrus rett inn i et av de to hullene som er i blokkene. Jeg har nok liggende en slik i skuffen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2009 Høres bra ut, gi lyd om du finner en. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2009 Har funnet flere, husker ikke i farten om det er den hvite, brune eller blå som du trenger. Sjekker du det? Gi meg tbm i en PM ellers glemmer jeg det når det er gjemt her i tråden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 26, 2009 Skal se hva jeg kan finne ut av. Har du noen motor kode på de 2,5 tdi som kommer fra.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 26, 2009 (endret) X2! Fint å koble opp mot f.eks hiddensprut, der denne kutter motor helt hvis trykket understiger 3bar og motoren er over 1000/o min 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 26, 2009 Skal se hva jeg kan finne ut av. Har du noen motor kode på de 2,5 tdi som kommer fra.? Antall slike følere varierer litt etter type dashbord, årsmodeller, osv så jeg har ikke i hodet hvilke disse har kommet fra. De 2,5 tdi som har to har en grå og en brun. Den grå er 0,9 bar, den brune finner jeg ikke. Men på AAR motor finnes en hvit, den er på 1,8 bar og har delenr 056 919 081E. Kjøp deg den eller finn ut om den brune fra 2,5 tdi (kode AAT på 100 mellom 91-94) kan brukes. Vil tippe slike koster mange hundrelapper. Om du finner ut antall bar på den brune så kan du få en mot kr 50 i porto/konvolutt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...