#1 Skrevet Mars 26, 2009 Hei! Begynner å se meg ganske lei av slakken som er i drivverket mitt og har lagt merke til noen ting jeg vil spørre om før jeg heiser opp bilen :-) Litt info: Girkasse og motorfester er byttet til track-density fester og er helt stive. Dette gjelder også fremre festet til motoren. Fremre diff festet er også byttet til polyetylen og er stivt. 1. Hvor er girspaken festet på disse bilene? Er det rett i kassa? Eller via noe slags form for overføring? Grunnen til at jeg spør om dette er at jeg ser at spaken flytter seg ganske mye når jeg ligger i høyt gir og slipper/gir forsiktig gass. Er dette tegn på at hele gassa flytter/vrir seg? Ville tro den sto rimelig i ro med girkasse festene som er på nå. 2. Er det en stor operasjon å skimse opp bakdiffen på disse bilene? 3. Er det ofte slakke i midtdiffen? Og isåfall, hvordan diagnosere dette? Har gjort den vanlige testen med å kjøre bilen sakte fremover, stoppe, og sette bilen i revers for så å høre etter slakke i bakdiffen. Og til tider så kan jeg høre et veeeeldig svakt klunk. Grunnen til at jeg tror kan være noe fester/foringer er at jeg føler at drivverket "hviler" når jeg slipper gassen. Noen som har noen tanker/idèr rundt dette? :-) mvh Morten 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 26, 2009 (endret) 1: Så for meg motor/gir fester som problemet her, men ettersom du skriver at dette er byttet har vel noen andre her inne forslag. 3: Midtdiffen kan ha et slakke i leddet. Dette er ikke et vanlig problem. Det er mer sannsynlig at bakdiffen er litt "slitt", det vil si at du har fått litt slingringsmon der, og derfor kan du få et lite slakke. Ut fra litt lesing på forumet har flere dette kjente "quattroslakket". Noen har til og med byttet bakdiff uten hell, samt foringer. Du kan sjekke midtdiffen ved å holde igjen foran krysset, og vri på andre siden av krysset. Da ser du om det er slakke i krysset. To stoore vannpumpetenger må vel være ypperlig i denne sammenheng? My point of view 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 26, 2009 Jepp, jeg har. Her har du to innlegg med bilder fra når jeg bygde om giroverføringen på min:http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?p=1140466post1140466 Giroverføringen sitter originalt i en gummiforing som blir ganske slitt og slarkete. Ulempen med å bygge om som jeg gjorde er at det blir litt mer støy, men det er ikke mye. Da er det iallefall dønn stivt og helt uten slakk. Bakdiffen kan du få polyforinger til fra 034: http://www.034motorsport.com/product_info.php?cPath=25_66_74&products_id=14054 Disse har jeg liggende og har planer om å skru de på i nærmeste fremtid. Har sett erfaringer fra USA på disse og det blir merkbart bedre med mindre slakk i drivverket. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 26, 2009 Får vel kjøpe de foringene der også da.... Har snart byttet ALT Får vurdere å ta giroverføringen også :-) Hvordan er det å komme til dette staget? Må kassa taes ned? Har ikke sett så fryktelig mye på overføringa for å si det sånn! Takk for kjapt svar gutter! ;o) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 27, 2009 Ganske greit å ta ut giroverføringen. Det er god plass til å komme til. Må løsne en skrue der den er festet på kassa, og løsne spaken inne i bilen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...