#1 Skrevet Mars 27, 2009 Hei, Har kommet over et 3-eiket sportsratt med airbag som jeg vurderer å montere i frøkna sin A4 b5. Dette rattet stammer fra en eldre bil, og som kjent er det forskjell på str på rattstammen. Er klar over at jeg trenger adapter.. Men hva med slepering? Orginalt i A4 (på 4-eika) sitter sleperingen motert på rattet. Finnes det slepering som passer over her, eller er det så enkelt som at rattet ikke passer i bilen? Lite lyst til å sende sjefern ut på glattisen uten airbag. Bilen: A4 b5 avant, 96-mod. 1,8 turbo. Takk for alle svar... Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2009 Opp igjen! Ingen som vet? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 29, 2009 Må ha slepering til det nye rattet ja, da sleperingen i det 4 eika rattet sitter i selve rattet. Du har vel sikkert det rattet med lite hull i. Ratt med stort hull i kom i 97 tror jeg og da trenger du adapterring. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 29, 2009 Må ha slepering til det nye rattet ja, da sleperingen i det 4 eika rattet sitter i selve rattet. Du har vel sikkert det rattet med lite hull i. Ratt med stort hull i kom i 97 tror jeg og da trenger du adapterring. Det stemmer, har ratt med lite hull og har fått tak i adapterring. Men hvilken slepering kan jeg bruke? Hvilken slepering (som ikke er festet i rattet) vil passe i min A4? Fra c4 S/A6? Takker for svar... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 29, 2009 Det stemmer, har ratt med lite hull og har fått tak i adapterring. Men hvilken slepering kan jeg bruke? Hvilken slepering (som ikke er festet i rattet) vil passe i min A4? Fra c4 S/A6? Takker for svar... Vil tro de aller fleste sleperingene passer inn fra omtrent samme årstall der. Men du sier du har en 96 modell og ratt fra eldre modell. Da har du vel ikke bruk for adapterring siden du mest sannsynlig har lik dim på rattstammen. ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 29, 2009 Vil tro de aller fleste sleperingene passer inn fra omtrent samme årstall der. Men du sier du har en 96 modell og ratt fra eldre modell. Da har du vel ikke bruk for adapterring siden du mest sannsynlig har lik dim på rattstammen. ? Takker for svar.. Bilen har tynn rattstamme, og det nye rattet har større dimm. Derfor har jeg skaffet meg adapterring, slik at rattet passer på stammen. Men sleperingen.. Rattet som nå skal monteres har ikke sleperingen montert på selve rattet, jeg mangler altså slepering. Hvilke modeller har slepering som ikke er "integrert" i selve rattet? Nyere type A4? C4 S4/S6/A6? Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 29, 2009 Takker for svar.. Bilen har tynn rattstamme, og det nye rattet har større dimm. Derfor har jeg skaffet meg adapterring, slik at rattet passer på stammen. Men sleperingen.. Rattet som nå skal monteres har ikke sleperingen montert på selve rattet, jeg mangler altså slepering. Hvilke modeller har slepering som ikke er "integrert" i selve rattet? Nyere type A4? C4 S4/S6/A6? Mvh Ok Vil tro 99% sikkert at alle sleperinger som kommer fra 3-eika ratt med airbag rundt samme årstall passer over. Dvs A3, A4, C4 S4, S6, A6 ja. Har slepering fra en A4 i RS2'n og passer rett over. Litt usikker på om koblingene er 100% likt over på alle modeller. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 29, 2009 Ok Vil tro 99% sikkert at alle sleperinger som kommer fra 3-eika ratt med airbag rundt samme årstall passer over. Dvs A3, A4, C4 S4, S6, A6 ja. Har slepering fra en A4 i RS2'n og passer rett over. Litt usikker på om koblingene er 100% likt over på alle modeller. Takker masse for svar... Da har jeg kommet et stykke lenger! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...