#1 Skrevet Mars 27, 2009 (endret) hei, nå er ett nytt problem dukket opp. jeg demonterte innsuget idag, monterte det fint på igjen.tok og skrudde på alle vakuum slangene igjen,startet opp og kjørte,da begynte bilen og fjuske som en H***!! under pådrag,men gikk fint og kjøre normalt.helt til jeg kom hjem og begynte og pille litt, nåå vil den såvidt gå på tomgang,holder på og daue hver gang jeg gir gass. har sjekket pluggene,de var kritt hvite som tyder vel på at den ikke får nok bensin, kan det være bensintrykksregulatoren som plutselig har tatt kvelden? har byttet ut vakuumslangen til denne bare for å utelukke det. bilen går unormalt høyt på tomgang også begynner og bli bra oppgitt på denne bilen no! hehe noen som kan tenke seg hva problemet kan være ? takker for svar Mvh 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 27, 2009 var ute og prøvde litt isted, bilen går fint på tomgang,litt for høyt på tomgang,er nesten umulig å få turtall på motoren. kan vel med full sikkerhet si at dette har noe med innsuget og gjøre siden bilen gikk fint før det ble demontert. kan falskluft være grunnen til dette? eller er det så enkelt at det er vakum som lager krøll? har koblet på vakum til dumpventil+vakumslange til hjerne+vakum til bensintrykksregulatoren+vakumslange til veivhusventilasjon. Er det flere slanger som skal ha vakum,mener at det ikke var flere som var tilkoblet på innsuget. må vel være noen som har noen tanker om hva dette kan være? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2009 ingen som har noen tanker om dette????? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2009 er nok ikke usannsynlig at du har et falskluft problem ettersom den går høyt på tomgang, og at den ikke går skikkelig ved pådrag. Men da skulle pluggene vært sota, om lufta slipper ut før den kommer til motoren. Den skulle da fått for mye bensin ifht luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2009 Har du sjekket lmm? Høres nesten ut som om den har tatt kvelden. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2009 Har du sjekket lmm? Høres nesten ut som om den har tatt kvelden. bare syns det e så rart at bilen funket fint helt til jeg skiftet innsuget,men har koblet fra lmm og da vil den ikke gå framover. eller burde eg skiftet LMM og se.har en liggendes. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 28, 2009 Hehe de ryker når du mist venter det. Min tok kvelden når jeg demonterte innsuget en gang...var veldig forsiktig med den så jeg trodde ikke det var den, men den var alikevel. Så om du har en liggende anbefaler jeg deg å prøve i hvertfall. Er det ikke den kan du jo krysse den av lista. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 28, 2009 Feil funnet delvis. skiftet LMM og bilen gikk greit igjen,men litt høyt på tomgang,men tror det e TPS som tuller seg litt itillegg.fordi hører ikke noe klikk. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 28, 2009 kan noen fortelle meg hva den sensoren på innsuget er til? den som er midt på topp av innsuget. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 28, 2009 er nok ikke usannsynlig at du har et falskluft problem ettersom den går høyt på tomgang, og at den ikke går skikkelig ved pådrag. Men da skulle pluggene vært sota, om lufta slipper ut før den kommer til motoren. Den skulle da fått for mye bensin ifht luft. Hvis du har ett falskluft problem så blir det vel helt motsatt av det du skriver her? For mye luft og for lite bensin? Den suger jo luft der det er lekkasje. Den slipper ikke ut luft. Altså for mye luft i forhold til bensin... Ved overlading så vil det jo være motsatt, men når den sviver på tomgang så vil den få for mye luft. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 28, 2009 kan noen fortelle meg hva den sensoren på innsuget er til? den som er midt på topp av innsuget. Den ved spjeldet? Lufttempsensor... Holder fingen på vakumlekkasje, pakningen helt strøken når den ble satt på igjen? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet Mars 28, 2009 Den ved spjeldet? Lufttempsensor... Holder fingen på vakumlekkasje, pakningen helt strøken når den ble satt på igjen? nei igrunn ikke.skal til innkjøp av ny toppakning og kjøper like greit en ny innsugpakning,like greit. men denne lufttempsensoren,noen store problemer med å kjøre uten denne? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...