#1 Skrevet Mars 28, 2009 Har et litt merkelig problem (A100 quattro, 90-mod). I over 1 år har motortemp-nåla ligget død. Jeg har ignorert det og tenkt at det er sikkert noe loddeoverganger som ikke fungerer. Føler meg ikke kompetent til å gå igang med det. Men så for noen dager siden stod bilen på tomgang i en halvtime og DA plutselig virker den! Viser fint 90 g. cirka. Noen som har noen ide hvorfor den plutselig skulle virke etter å stått på tomgang en stund? En stund etter at jeg begynte å kjøre "døde" nåla igjen. Det ble med det ene blaffet. Any ideas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2009 Er ikke tempen på motoren din som går ned når du får bedre kjøling da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2009 Kan det være at motortempen er 50 grader (som er det laveste målern viser) ved normal kjøring da? Er ikke det veldig lavt, og om så skulle være, hva kan det indikere? (Bruker litt mye bensin, men det er vel vanlig på disse 2.3L NF motorene) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2009 Var sånn til meg i allefall før jeg bytta termostat. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 28, 2009 Ok da bytter jeg termostaten. Kan ikke skade iallefall. Takk for tipset! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 28, 2009 Har nettopp hatt samme problemet selv, gjør som Aspaas sa og bytt termostaten. Problemet sannsynligvis løst 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...