#26 Skrevet Mars 30, 2009 http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=119275&highlight=oljetrykk aha, enveisventil ja. noen som kan beskrive litt nærmere hvor denne sitter.? Kommer jeg til denne fra undersiden.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Mars 30, 2009 Den sitter bak i det nederste hulle på blokka.Der som trykkgiverne sitter. Men veiva burde jo få oljetrykk nok siden denne sitter på vei opp til toppen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Mars 30, 2009 Den sitter bak i det nederste hulle på blokka.Der som trykkgiverne sitter. Men veiva burde jo få oljetrykk nok siden denne sitter på vei opp til toppen. Har det noe å si om det er en blokkering før eller etter veiva.? oljetrykket blir vell like dårlig på begge sidene om det er i samme kretsløp.? Skal sjekke ventilen siden han som overhalte motoren ikke hadde denne ute.. bilen hadde gått ca 4500 km etter overhaling da bankingen kom. Er lageret til syl 4 som har gått. er det mulig at det er en tett kanal til syl 4.? alle andre lagre er jo i orden... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Mars 30, 2009 Var bare en tanke herfra, det får folk som har mer innsyn i hvordan kanalene i blokka si noe om. Mener den ventilen er for at toppen ikke skal tømmes for olje når man stopper motoren. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Mars 30, 2009 Veiva er mest sannsynlig ikke i orden, men du kan jo krysse fingra, jeg har blitt overraska før. Den kan nok slipes dersom den ikke lenger er på mål, måles med mikrometer. Det hender også veiva blir banka skeiv med sånn rådebank, men skal veiva slipes blir den slipt på bæringene også dersom den er skeiv, og vips så er den i orden igjen Ja, oljepumpa kan være synderen. Oljetrykket på denne motoren bør være som alle andre motorer, aldri under 0,5 bar på varm motor på tomgang, men kjapt øke i det du ruser motoren. Noe veldig under 4 bar bør det vel ikke være litt opp på turtall uavhengig av varm eller kald motor. Dersom du skal bruke råden om igjen, må denne normaliseres (selv om jeg håper du benytter sjansen til å bytte til litt grommere råder). Hva var årsaken til at den ble overhalt forrige gang? Kan det ha vært at det ikke har vært rensa godt nok i oljekanalene enten i blokka eller veiva før montering? Er jo litt vesentlig å finne feilen selv om det ikke alltid er så lett...dumt hvis den skal rase igjen etter overhaling. Hvordan ser toppen ut? Det hender stempelet kan butte i toppen når det går så gærent med et rådelager. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Mars 30, 2009 Jeg har råder og nye lagre liggende til deg;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Mars 30, 2009 Jeg har råder og nye lagre liggende til deg;) ah, supert :-) noen som sitter på minstemålene til veiva.? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Mars 31, 2009 Surt dette bent, iaff når man akkurat har kjøpt seg ny bil:( De skålene der va ganske ferdig ja... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Mars 31, 2009 Og når du først har dette oppe kan du jo vurdere om du skal putte i en 2,5 liters veiv for mer brunndrag og effekt. Har forøvrig slik liggende om du trenger, send PM ved interesse. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Mars 31, 2009 Du må jo lag prosjekttråd bent:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet April 2, 2009 Ja, hær lukter det Prosjekt! Motoren er ute nå, så tipper det kommer noe bilder etterhvert fra han.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet April 2, 2009 (endret) Ja, hær lukter det Prosjekt! Motoren er ute nå, så tipper det kommer noe bilder etterhvert fra han.. I egen prosjekttråd håper jeg? Bent: Har foresten også ny toppakning i stål til deg samt justerbart kamdrev om du vil ha:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet April 2, 2009 Hehe, ja, er her i det små det begynner å ta av... Du tenker du bare skal bytte lagre evt veiv om den er gåen. MEN, pass opp, plutselig så tenker du, hvorfor ikke 2.5l... hmm... sterkere råder, jo det må en ha... oi... billige JE custom stempler på ebay... aha..gruppekjøp på grenrør, lett med...osv,osv, og så bare baller det på seg og bilen blir stående i evigheter og tømmer alt som heter inntekter og oppsparte midler, men faen kor morro det er når det er ferdig;) You have been warned, heheh:p 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet April 3, 2009 Enig med Johnny, dette skjer veldig ofte har jeg intrykk av:P Men alt etter pengboka som det heter på norsk... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet April 3, 2009 Enig med Johnny, dette skjer veldig ofte har jeg intrykk av:PMen alt etter pengboka som det heter på norsk... MANGE ganger går det over dens kapasitet! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...