#1 Skrevet Mars 28, 2009 heisann. tenkte jeg skulle lage en tråd om hvordan bytte instrument skiver i s4 har ikke bilde av hele prosessen men en del av det. første jeg begynte med var å ta av rattet. så tok jeg av plastikken rundt rattstammen og blinklys/visker armene. så var det to skruer på lista som ligger under instrument panelet som måtte av. da var det bare å ta av lista. 3 skruer nederst på instrument panelet blei skrudd av og jeg kunne lirke ut instrumentet. så var det å begynne å skru på dette da. jeg bestemte meg for å begynne med de 3 instrumentene til høyre. oljetrykk, oljetemp og klokke. her er det 8 litt kobberfargete skruer som skal skrus opp. og den blåe kontakt tingen litt til venstre fra midten kobles fra. da er det bare å løfte den ut. her ser dere åssen det skal se ut. t a bilder av fronten så dere ser hvor nålene skal stå henn. mye lettere å montere sammen igjen når man gjør det. for å ta av nålene/pilene så brukte jeg to flate skrutrekkere og vippet på hver side. dette må gjøres forsiktig så du ikke knekker nålene. på disse målerne sitter de ganske så godt bortsett fra på klokka som går veldig lett av. når du da har gjort det så ser det sånn her ut. jeg hadde kjøpt nye skiver så jeg rev forsiktig av de gamle som sitter i litt seigt lim. men skivene er hele etter å ha tatt dem av. avrevet/gammel/ny så sjekket jeg at skivene passet. så tok jeg på litt karlson lim på flaten der skivene skulle sitte. (eneste jeg kunne tenke meg å bruke akkurat da) så satt jeg på skivene og la litt press på dem i en liten stund så limet fikk litt tak. når jeg var fornøyd så satt jeg på nålene igjen. og satt dette til side. så begynte jeg med bensin/speedo/turteller/temp målerene. denne var litt værre å få fra hverandre da man må ta av den hvite plasten som dekker nesten hele den siden. her er det 5-6 skruer som holder denne. og den gule kontakten burde skrus av. det er 3 ledninger på høyre på bildet på det lille grønne printkortet som jeg ikke koblet fra da jeg ikke hadde liten nok skrutrekker. så den la jeg bare intil så ikke ledningen skulle ryke. for å ta av den hvite plasten så må man ta i litt. for det sitter to kontakter under der som kan være litt leie. når man har tatt av denne så skal man bare finne resterende skruer og skru opp de og da er det bare å løfte ut. pass på at du ikke mister fjæra som sitter på lysdimme pinnen. på disse skivene så er det veldig lett å ta av nålene på de to små, disse kan taes av uten verktøy. men ikke de to store, her bruker man to skrutrekkere eller lignende som man gjorde på de første. """"HUSK Å TA BILDE AV POSISJON PÅ NÅLENE""" her ser dere også grunnen til at jeg bytter dem. FLASS disse skivene tok jeg også av. veldig enkelt. på de to små så tok jeg og lirket skrutrekkeren under vært feste og bendte forsiktig så de slapp. på speedo/rpm skrudde jeg av skruene og løftet dem av. karlson blei også smurt på her i veldig liten mengde siden disse sitter temlig bra uansett. men for å være sikkert så gjorde jeg det sånn. så var det på med nålene og la det stå en stund så man er sikker på at det er tørt. så monterer man sammen igjen. revers av sånn man demonterte. hehe. så er det bare tut å kjør etter å ha kobla opp strøm til skivene. til dere som lurer på hvor jeg kjøpte skivene: http://www.quantitec.com tyskt firma som virker veldig seriøse og med god service. dem har også lagt ut skiver på ebay. hvis jeg skal handle noe sånt som dette så ville jeg gjort det fra dem igjen selv om det kostet litt. ca 1000+ med frakt og moms og toll og alt det tullet der. håper denne var til nytte for noen da. selv om jeg kanskje har glemt noe. bare å gi meg en kommentar hvis jeg har det. før: etter: her har jeg bare koblet opp strøm på skivene. bildet i bilen kommer så fort det er montert. da er nålene røde Mvh Lars Moe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 28, 2009 Sånne plasmaskiver er jævlig porno! Meeen, får ikke plasmaskivene med 320km/t speedo Koblet du det på orginal dimmer? Eller dimmer i det hele tatt? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 28, 2009 det sitter en koblingsboks der. hvis du ser på ledningene så står trafoen? det er den med CE på iværtfall også er det den boksen nærmest temp målern på som ligger på bordet er en man velger type lys veldig blått eller litt hvitt blått. denne dimmer man også med. vet ikke om det kan kobles så det dimmes av org pinnen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 28, 2009 Jaja, stemmer det... Burde jeg jo visst, for jeg hadde sånne selv..hehe! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...