Bremser bak på Audi Coupe typ 89 HASTER!

Anbefalte innlegg

Halla

 

Jeg driver å skal ha på noen calippere bak, men disse har selvfølgelig jekka seg ut mens jeg har hatt de av... er det noen måte å få de tilbake på, annet enn det opplagte "trykk stemplet inn" da jeg har prøvd med presse til og med (: eek :!) og fortsatt ikke fått det inn.

 

mvh

Robin

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må skru stemple inn igjen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

spesial verktøy til dette får du kjøpt hos f.eks biltema koster drøye 100 lappen

søk på bremse verktøy på hjemme siden dems så får du det opp

http://www.biltema.no

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går det ann å gjøre det uten? Er i bodø serru så er ikke noe biltema her hehe... er det vanlig eller links skruing som må til?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

går som regel å skru de inn med ei nebbtang om de ikke sitter for fast.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ok får prøve det da, takk for hjelpa så langt!! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JADDA!, da gikk den inn men fikk et nytt problem. Nemmelig at bremse-pedalen ikke vil bli hard. Har lufta de 4 nippelene på bremsene og de 2 ved beholderen. Har nok bremseveske på beholderen. hører en suse lyd ved beholderen et sted.

 

Som det står i tittelen, det haster siden jeg må være ute av verkstedet imorra. Så all hjelp er supert! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lufta foran og bak, men hva er de 2 niplene ved beholderen til...?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har ikke peil men følte jeg måtte prøve de og når det ikke gikk veien hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du har lufta foran og bak, men hva er de 2 niplene ved beholderen til...?

 

Er til bremsene de også...sitter en fordeler under masteren med luftenippel på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøv å luft med trykkluft kobla til beholderen, ca. 1 bar

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

har lufta alle bremsene nå og det kommer bare veske ut, men pedalen blir faen ikke hard.... kan det tyde på at hovedsylinderen har tatt kvelden??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... kan det tyde på at hovedsylinderen har tatt kvelden??

 

På Passaten min gjorde den det ved en tilsvarende operasjon. Ved lufting går betalen og pumpa i områder/posisjoner den normalt ikke er, og min teori er at det kan være "avleiringer" el.l. i disse områdene som tar knekken på pakningene i pumpa....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det mye stress å bytte den eller?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen som vet? Har lite lyst til å ut med nesten 3000 kr for en forbanna pumpe.... går det ann å bare bytte pakningen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke hvor mye jobb det var, jeg kjørte bilen på veksted og de byttet hele pumpa. (Verkstedet lå bare noen hundre meter unna så jeg sneglet meg bort i lav gangfart sent på kvelden, husker jeg. Hadde jo bare brekkbrems...)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du prøvd å starte bilen etter at du har lufta?

Slet lenge til jeg startet opp, da var alt topp igen, trodde jeg hadde gjordt no helt galt en stund.

 

JSH

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Daaaaaaa har jeg bytta den hovedsylinderen..... det var ikke den tror jeg.... eller så må jeg lufte mer.....

det som skjer er at jeg har bremser men de fungerer bare helt inne.... kan det være at jeg bare trenger å lufte mer? selv om det bare kom væske ut når jeg luftet nå...: klø :

 

Edit: Får forresten opp et sånt rødt utropstegn i parantes, skal det bety noe annet enn at noe er feil?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har ETKA som kan se om bomba fra en b4 tdi passer over på min 20v?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis bremsene bare fungerer helt inne, må du nok lufte mer.

For å være sikker, luft noen ganger på hvert hjul, og begynn på ny.

Gjør du dette noen ganger, skal all luft være ute.

 

 

Få en kompis til å pumpe mens du holder fingeren foran nippelen, etter at du har åpnet den litt.

Da slipper du ikke luft tilbake, men luft å væske ut.

Bare husk at ved denne metoden, brukes mye bremsevæske, så pass på å etterfylle.

 

På denne måten kan du bli kvitt vanskelige luftbobler, da du får fart på væsken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lufta meg både rød og lilla.... men kommer ikke annet en væske ut... skjønner ikke hvorfor den skal bli sånn etter bare å ha tatt av calipperene... hmm hvor lenge/ antall ganger burde jeg lufte på hvert hjul for å være sikker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muligens et dumt spørsmål, men jeg var med å monterte nye calipere på en bil en gang, da klarte vi å bytte side på calipperene (høyre / venstra), dette gjorde at luftenippel ikke var øverst på bremsevæske kammeret på calipper, så det kom bare ren fin væske men pedal var fremdeles myk og tok bare innerst. Bytta om fra side til side, lufta igjen, og alt er perfekt :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta å dobbelt skjekke men tror det er riktig... ellers takk for tipset :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne noen som har litt peil bare oppsummert hva det muligens kan være.... bare så jeg er sikker at jeg sjekker alle punktene på lista? Hadde vært utrolig takknemelig! :tilber:

 

Bomba

Hovedbremsesylinderen

Servo?

Calipperene?

 

Noe jeg har glemt, eller har de med "?" bak noe med det å gjøre at jeg ikke får hard bremsepedal?

 

Vil gjerne bli ferdig med den driten her nå! : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vis du setter fronten på bilen på bukker høyt oppe. Også jekker du bilen opp bak og skrur av felgene og så slipper den så lang som mulig ned igjen. Så bilen heller bakover, så Kan det hjelpe vis det ligger igjen luft i calippter`n. Eller så kan du bruken en pumpekanne og fylle opp den med bremseveske og bruken en slange som passer på luftenipplen. Så kan du pumpe bremseveska gjennom nippelen og tilbake i beholderen. Pumper da til du ser det øker i beholderen. Har måtte gjøre det på s2`n for å få det til

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.