3 ledninger går inn til fotbelysning, hva er hva?

Anbefalte innlegg

Hei

Driver å kobler om fotbelysningen i min Audi A6 2000 mod. Skal koble det slik at lyset står på konstant når tenninga er på. Den saken er selvfølgelig grei, men ønsket og at lysene skulle komme på/forbli på når dørene åpnes. Slik det er nå er lysene kun på når tenninga står på.

Orginalt så kommer lysene kun på når man åpner døra.

Det går 3 kabler inn, 2 stk lilla og hvit (tror jeg det var) går inn på samme pol, og så er det en grønn og gul som tydeligvis utgjør jord. Virket som det var jord-ledningen som dirigerte om lyset skulle være på eller ikke. Det jeg har gjort nå er bare å kutte alle 3 og koble inn vanlig jord og en pluss-ledning fra en kilde hvor det er strøm så lenge tenninga er på. Men vil som sagt at det og skal lyse når døra åpnes.. Noen tips? :)

Fredrik

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror ikke det blir så lett da alt innvendig belysning ligger med + på hele tiden og jordes når du aktiverer det.

Det du kobler til nå er motsatt.

Du kan få det til med et rele.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skjønner. Var det jeg egentlig kom fram til.. Tenkte som følger: koble alt til, men fungerer vel dårlig..? Hehe

Dvs koble til begge de gamle pluss-ledningene, samt to jord-kabler.. Men da vil vel bare lyset være slått av så lenge døra er lukket vil jeg tro..?

Takk for svar Geir :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig ikke noe konstruktivt å komme med, bare nysgjerrig på hvorfor du skal ha lys der når du har på tenninga? Er vel ganske forstyrrende?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, neida.. Har satt inn pinol-pærer med 6 røde LED-pærer. Er utrolig pent faktisk.. Hadde samme opplegget i golfen, og det ser ut som det skal være slik.

Skal jo og nevnes at det er slik orginalt i nye a6... Men da med blå-hvitt lys..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.