#1 Skrevet Mars 29, 2009 Hvor langt kan man kjøre med en 4-puck sinter? Er det normalt at belegget er så sprøtt at man kan pirke av store hjørner av belegget? Kan dette kjøres med? Hvor tykt er selve belegget på hver side? Evt hvor tykt er belegget før man kommer ned til naglene? Grunnen til at jeg spør er at jeg nettopp har handlet en slik her på forumet. Selger skrev, sitat: "har kjørt max 8000km m den. er mye igjen av den" Når jeg endelig har fått den så som sagt belegget relativt sprøtt og kan pirkes med neglene, og med ørlittegran slitasje så er man nede på naglene. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 29, 2009 (endret) Sinter er vel ikke kjent for å holde lenge. Du får lagt på nytt belegg på den hos Clutch & Brems bl.a. Ikke hinsides til pris der iallefall. 8000km sier du, si at dette er 8000km med rivstarter! Da må det vel være en god clutch som er klar for bytte! . Km har overhodet ingenting å bety slik jeg ser på det, det kommer an på hvor og hvordan den er brukt. Du kan jo få en sinterclutch som er i bra stand som har trillet 100.000km hvis den er brukt på langkjøring Jeg hadde 4-puck sinter type sachs i min tidligere 80. Der var også hjørnene noe runde, men det hadde ikke mye å bety. Sinterclutch skal forsåvidt ikke slures mye på, og derfor er sliteflata rimelig tynn ut fra clutchene jeg har sett. De skal bare klare å få effekten til bakken. Har du et bilde å henvende til? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...