#1 Skrevet Mars 29, 2009 Har fått med meg at de første S4'ene gikk på en væske som er utgått, og at det er litt forksjeller på radiatorene... Ser også at det er forskjeller på rørgangene på tidlige S4 og senere samt S6... MEN, er selve klimaapparat-tingen som ligger under frontruten/i vannkassen ulik? Mye forskjeller på ledninger/kontakter eller går de om hverandre? Skal nemlig hive S6 klima radiator og hele el nettet fra en S6 over så lurer på om jeg kan la den gamle saken fortsatt bli stående der... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 31, 2009 Noen som har vært borti disse? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 31, 2009 Alle komponenter som er i kontakt med kjølemediet er forskjellig på R12-anlegg og R134a-anlegg. Skillet går ca. midt i modellåret 1993, så S4 laget etter dette er identisk med S6. "Greia under frontruten" er fordamperen og den er også forskjellig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet Mars 31, 2009 å faen... da er det vel bare å pille denne ut også da. Var temmelig vanskelig å komme til alle komponentene som ligger under der. Men må vel til. Men det som er innvendig i bilen? Må bytte alt der ved varmeapparat og klimakontroller etc og da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet Mars 31, 2009 Er pumpene lik også ? Går det evt an å bare bytte over clutch ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet Mars 31, 2009 Som skrevet, alle komponenter som er i kontakt med kuldemediet (gassen) er forskjellige på R12- og R134a-anlegg. AC-kompressoren er definitivt ikke like på de to anleggene, ei heller noe annet. Klimaanlegget utenom AC-komponentene skal derimot være ganske likt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet Mars 31, 2009 hmmm... jau, grett at delene ikke er like. Men sku forsket litt på om noen av de går om hverandre fordi om så eg slipper ta alt ut. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet Mars 31, 2009 Det har å gjøre med forskjellige egenskaper på de forskjellige kuldemediene, og om man bruker R12-komponenter med R134a-gass blir det dårligere effekt. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet Mars 31, 2009 jeg kjøpte sånn sak som det her på autohausaz. og det er vel en grunn til at de selger dette uten at man trenger noe annet eller? https://www.autohausaz.com/search/product.aspx?sid=vvtkxx55xe2szo45y52xcx55&makeid=800002@Audi&modelid=1009325@S4%20&year=1992&cid=24@AC%20%26%20Heat%20-%20Climate%20Control&gid=6729@AC%20Conversion%20Kit 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 31, 2009 Jada, det er ikke noe problem å få et R12-anlegg til å fungere med R134a, men det vil ikke ha like høy effekt som et anlegg som er laget for R134a på grunn av forskjellige egenskaper på kuldemediet. Uansett har det liten betydning i Norge, da det aldri blir ordentlig varmt her i landet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...