Forskjellene på klimaanlegg på S4 og S6 c4 modellene...?

Anbefalte innlegg

Har fått med meg at de første S4'ene gikk på en væske som er utgått, og at det er litt forksjeller på radiatorene...

 

Ser også at det er forskjeller på rørgangene på tidlige S4 og senere samt S6...

 

MEN, er selve klimaapparat-tingen som ligger under frontruten/i vannkassen ulik? Mye forskjeller på ledninger/kontakter eller går de om hverandre?

 

Skal nemlig hive S6 klima radiator og hele el nettet fra en S6 over så lurer på om jeg kan la den gamle saken fortsatt bli stående der...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har vært borti disse?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle komponenter som er i kontakt med kjølemediet er forskjellig på R12-anlegg og R134a-anlegg. Skillet går ca. midt i modellåret 1993, så S4 laget etter dette er identisk med S6. "Greia under frontruten" er fordamperen og den er også forskjellig. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

å faen... da er det vel bare å pille denne ut også da. Var temmelig vanskelig å komme til alle komponentene som ligger under der. Men må vel til.

 

 

Men det som er innvendig i bilen? Må bytte alt der ved varmeapparat og klimakontroller etc og da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er pumpene lik også ? Går det evt an å bare bytte over clutch ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som skrevet, alle komponenter som er i kontakt med kuldemediet (gassen) er forskjellige på R12- og R134a-anlegg. AC-kompressoren er definitivt ikke like på de to anleggene, ei heller noe annet. Klimaanlegget utenom AC-komponentene skal derimot være ganske likt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm... jau, grett at delene ikke er like. Men sku forsket litt på om noen av de går om hverandre fordi om så eg slipper ta alt ut.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har å gjøre med forskjellige egenskaper på de forskjellige kuldemediene, og om man bruker R12-komponenter med R134a-gass blir det dårligere effekt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jada, det er ikke noe problem å få et R12-anlegg til å fungere med R134a, men det vil ikke ha like høy effekt som et anlegg som er laget for R134a på grunn av forskjellige egenskaper på kuldemediet. Uansett har det liten betydning i Norge, da det aldri blir ordentlig varmt her i landet. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.