Bør jeg tette EGR på min 06 Touran

Anbefalte innlegg

Heisann.

Har nettopp blitt eier av en touran, 1,9 tdi.

Bør jeg tette egr ventilen på denne fort som mulig? Bilen har gått 90.000 alt, så skaden har jo skjedd. Men kan vel begrense den om jeg tetter nå?

Vil dette ha noe å si på styringssystemet til motoren?

Har sett hvor jævelig denne griser til på andre motorer og det er vel ikke noe bedre på min...

Tips?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Altså, om din EGR er i orden så har det ikke skjedd noen skade i det hele tatt. Disse "ekstrembildene" som ligger ute er resultat av EGR som ikke er i orden. Min A4 har gått 130', og jeg har plombert min kun ved å blende vakumslangen som kommer inn på klokka. Jeg skal ta av innsuget en dag for å bytte pakning, og da skal jeg ta bilde av innsuget og legge ut. Kan aldri tenke meg at det er så ille som alle vil ha det til når EGR ventilen er intakt og i orden.

Men ja, jeg har som sagt plombert min også, for å unngå eventuelle problemer med en ventil som henger seg opp :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

blendet egr på min passat gått 217.000km, der var det helt greit inni innsuget og slikt egentlig.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.