H#¤%&*#¤% startsperre ! (problem)

Anbefalte innlegg

Lyset skal lyse ja, når alt er som det skal kommer lyset på med tenningen og slukker etter et par sek.. Når startsperren tuller seg blir det stående å blinke istedenfor og da stopper bilen etter et par sek.. Hvis ikke du har lys der i det hele tatt så er det litt snodig, men kan jo også være at pæren er gåen.. Men tror ikke du har samme problem som beskrevet her i tråden om du ikke har lys i det hele tatt og pæren fungerer.. For som sagt blir lyset stående å blinke ved feil på sperra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha. Ja, for mitt lys kommer på med tenningen, og slukker etter et par sek. Og så ser jeg ikke mer til det lyset.

Jeg prøvde å starte atter en gang isted før jeg gikk på skolen, og da startet bilen og gikk i 20 sekund, med helt normal motorgange osv, og ingen feil-lys eller noe slikt. Så døde den. Og da fikk jeg ikke start på den igjen. Igår kveld startet bilen fint, og jeg fikk kjørt en tur uten problemer.... Så siden startsperrelyset ikke tuller seg, så er det usansynlig at den er synderen? Hva kan det da være? Utenom evt at det er dårlig kontakt med chip'en i motorstyringen. Symptomene ligner vel ikke på defekt bensinpumpe eller spenningsregulator. For da ville vel ikke turteller gått løpsk, og bilen ville ikke plutselig gått fint igjen osv.

 

Er det noen her på forumet som har hatt startsperreproblemet beskrevet i denne tråden UTEN at startsperrelyset blinker?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmmmmmmm, nei da tror jeg ikke at problemet ligger i kontakten til dingsen rundt nøkkelhullet.. Siden instrument panelet ditt også er ute på tur tror jeg det er der saken ligger. Startsperren er jo flere deler, ECU (motorstyring), instrumentpanel og dingsen rundt nøkkelhullet. Er jo ikke bare å prøve et nytt instrumenthus heller etter hva jeg har hørt, det må vel kodes opp sammen med resten og nøkkelen..

Men er jo mulig du har kontakt trøbbel i instrumenthuset ditt da??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kan jo selvfølgelig tenkes. Skal prøve å ta ut instrumenthuset senere idag, og ta elektrorens på alle kontakter osv.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gammel tråd.. men prøver:)

allarmen min har gått rebelsk å vil ikke stoppe.. uansett hva jeg trykker på kontrollen!! så må bare kople ut kontakten på sjølve "hyleren" man da er jo naturligvis start sperra inne, hva kan jeg gjøre for å få bort den? er det hjelp i og lodde som jeg las før her i tråden?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Usikker på hva som kan være problemet hos deg, men det finnes ihvertfall en sikring som kobler ut hele alarmen om du har orginalalarm. Vil da tro den kobler ut delen hvor alarmen skrur på startsperra også? Hmm..

Den sitter ihvertfall oppå toppen av relè-skinnene oppunder dash'en på førersida. Gjør ihvertfall det på golf4'en min. Tipper det er ganske likt på A4.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

så det er under dashen på den øverste skinna det releet skal vere? kan prøve å dra ut et av dei om gangen å teste å starte da.. den alarmen skal vertfall hivest langt til skogs når jeg først får den bort å start igjen!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke helt med relèer, men på min er det ihvertfall et par sikringer oppå toppen av skinna som er stripsa fast orginalt.

Den ene her har jeg selv nappa ut for å hindre at alarmen går i tide og utide :P Er no kødd med ene døra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

det me releet hjelp ikkje mej akkurat.. det som er problemet med min er start sperra! fant styringen til start sperra men er umulig å følge ledningene til der den evt går til!! ingen som har noen gode forslalg på å kople vekk den??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

aha. Ja, for mitt lys kommer på med tenningen, og slukker etter et par sek. Og så ser jeg ikke mer til det lyset.

Jeg prøvde å starte atter en gang isted før jeg gikk på skolen, og da startet bilen og gikk i 20 sekund, med helt normal motorgange osv, og ingen feil-lys eller noe slikt. Så døde den. Og da fikk jeg ikke start på den igjen. Igår kveld startet bilen fint, og jeg fikk kjørt en tur uten problemer.... Så siden startsperrelyset ikke tuller seg, så er det usansynlig at den er synderen? Hva kan det da være? Utenom evt at det er dårlig kontakt med chip'en i motorstyringen. Symptomene ligner vel ikke på defekt bensinpumpe eller spenningsregulator. For da ville vel ikke turteller gått løpsk, og bilen ville ikke plutselig gått fint igjen osv.

 

Er det noen her på forumet som har hatt startsperreproblemet beskrevet i denne tråden UTEN at startsperrelyset blinker?

 

Jeg har det startsperreproblemet nå UTEN at startperrelampen lyser etter den har slukket...

 

Fant du ut hva som vart feil? Kan det være disse to ledningene som er feil? Eller skal jeg kjøpe ny sylinder..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har det startsperreproblemet nå UTEN at startperrelampen lyser etter den har slukket...

 

Fant du ut hva som vart feil? Kan det være disse to ledningene som er feil? Eller skal jeg kjøpe ny sylinder..?

 

Lampa lyste ikke hver gang på min, så ville loddet først.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ut og rett og slett gjorde som det sto her i tråden og prblemet løst!!

Men jeg hadde alt levert inn bilen til rep hos nordlie auto i moss, de skulle ha 1374 kr for å fortelle meg at styreenhet for startsprre og låsesylinder for tendingsbryter med mottaker kom på 5708 kr inkl klubbrabbat!

Da tok jeg med meg bilen hvem for å så søke på forumet! Og jeg må si at dette forumet er genialt!

Burde nesten tipset noen bilmekanikere på et visst bilverksted om denne siden...

Spørsmålet mitt er da: Hvis jeg hadde hørt på han i skranken, og reparert bilden der for totalt 7082 kr hadde det da løst saken eller hadde den kabelen med den dårlige koblingen fortsatt vært der...

Å fikse dette tar ikke mer enn 1 time og er helt gratis hvis man gjør det selv!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg gikk ut og rett og slett gjorde som det sto her i tråden og prblemet løst!!

Men jeg hadde alt levert inn bilen til rep hos nordlie auto i moss, de skulle ha 1374 kr for å fortelle meg at styreenhet for startsprre og låsesylinder for tendingsbryter med mottaker kom på 5708 kr inkl klubbrabbat!

Da tok jeg med meg bilen hvem for å så søke på forumet! Og jeg må si at dette forumet er genialt!

Burde nesten tipset noen bilmekanikere på et visst bilverksted om denne siden...

Spørsmålet mitt er da: Hvis jeg hadde hørt på han i skranken, og reparert bilden der for totalt 7082 kr hadde det da løst saken eller hadde den kabelen med den dårlige koblingen fortsatt vært der...

Å fikse dette tar ikke mer enn 1 time og er helt gratis hvis man gjør det selv!

 

Hehe, utrolig..

Dem hadde jo ikke byttet de koblingene (tror jeg) så problemet ville nok ikke blitt helt borte.. Vanskelig å si..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da tror jeg at jeg er i samme båt som dere var;

Kjørte hjem fra jobb igår, parkerte og 10min senere skulle jeg ut igjen.

Kom meg 2,5m før motoren kuttet og har siden ikke ville startet:o

 

Tenkte først på bensinpumpe eller relè, men jeg har testet begge deler manuelt og dem virker.

Så idag tok jeg og Oddvar diagnose og fikk opp denne:

Engine Start Blocked by Immobilizer

Vi prøvde å slette feilkoden og prøvde reperasjonsforslaget som det henvises til i ELSA, men fortsatt funker det ikke, så da antar jeg jeg må igang med loddebolten?:o

Er en Golf3 1,6i AFT 1996modell.

Etter et søk her på forumet ser jeg at flere skriver at bilen skal starte for å så dø ut når startsperra kobler inn, men hos meg drar starteren bare rundt og ingenting skjer: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knallbra tråd, funka som bare juling. :) På min S6 C4 var det ingen slik plugg i låsen (-97 lås), men da jeg fulgte ledningen opp til en boks bak speedoen, denne hadde en 12-pins plugg med samme type pinneproblematikk som lot seg lodde bort. :) Så kun ut med speedo og ikke ratt på denne.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med "2 sekunders problemet" også.. men etter jeg prøver å starte motoren på nytt, etter den stoppa, hører jeg bare starteren gå rundt, uten å ta tak.

 

Venter jeg 3-4 min, tar den tak et par ganger, og motoren går å hoster å 2 sylindre, før den dør igjen.

 

Noen som vet hva det kan være? Vil det hjelpe å lodde?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har fått det samme problemet på min 2002 Polo. Er disse tingene likedan der?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg sliter med "2 sekunders problemet" også.. men etter jeg prøver å starte motoren på nytt, etter den stoppa, hører jeg bare starteren gå rundt, uten å ta tak.

 

Venter jeg 3-4 min, tar den tak et par ganger, og motoren går å hoster å 2 sylindre, før den dør igjen.

 

Noen som vet hva det kan være? Vil det hjelpe å lodde?

 

Høres ikke ut som samme problemet, startsperra stopper bare motoren etter 2 sek, men den skal gå ordentlig og ikke på 2 sylindere. Sjekka med vag com?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har sjekka ja, og får mye rare feilmeldinger.. bilen har stått på verksted nå, og fått bytta det meste av sensorer, men det har ikke hjulpet.. Syns det hele er veldig merkelig.. Den starter uten problem når det har gått litt tid, men etter startsperra har slått inn som nevnt, og jeg prøver igjen, er det umulig å starte.. den klarte å hoste seg i gang i sommer, så fort motoren ble litt arbeidsvarm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :D

 

Har fått d samme problemet som dere andre, startsperra slår inn å bilen dør ut etter 1-2sek.

Har nå prøvd å lodde de to ledningene, men til ingen nytte :(

 

I det siste har speedometeret kødda litt, allt av innstrumenter har ikke fungert i det jeg skrur på bilen å kjøre, men da har jeg berre kobla fra batterie å på igjen så har d fungert, detta har jeg gjort 2-3 gonger, men nå når jeg gjor d siste gongen så begynnte startsperre lyset å blinke, men innstrumente fungerer igjen nå da.

 

Noen tips???

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei :D

 

Har fått d samme problemet som dere andre, startsperra slår inn å bilen dør ut etter 1-2sek.

Har nå prøvd å lodde de to ledningene, men til ingen nytte :(

 

I det siste har speedometeret kødda litt, allt av innstrumenter har ikke fungert i det jeg skrur på bilen å kjøre, men da har jeg berre kobla fra batterie å på igjen så har d fungert, detta har jeg gjort 2-3 gonger, men nå når jeg gjor d siste gongen så begynnte startsperre lyset å blinke, men innstrumente fungerer igjen nå da.

 

Noen tips???

 

Hele speedoenheten er jo utstyrt med disse dritconnectorene, så hadde nok vært smart å lodde over alle disse bak speedo dersom ting har sluttet å virke i dash. Det er ihvertfall min neste aksjon for å for liv i klokken i dashen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette problemet har jeg vært borti flere ganger!

 

Det skyldes 99% sikker dårlig kontakt ute ved lesespolen rundt tenningslåsen.

Det du må gjøre er å ta av rattet og dekselene rundt rattakselen.

Da vil du se et lite stikk som går inn på lesespolen.

Skill dette stikket og ta ut selve stikkerne(finmekanikk!!!).

Da vil du se at disse stikkerne er av typen som bare er skjøvet inn på ledningene ala blå 3m

koblinger.

Fisk ut enden på kabelen og ta bort isolasjonen.Lodd deretter ledningen i stikkeren.

Ikke bruk for mye loddetinn da stikkerne skal tilbake i stikkerhuset etterpå.

Garantert at du slipper mere kødd etterpå!

 

Har gjordt dette på en rekke biler på jobben og ingen har hatt problemer etterpå !

 

Sliter litt med denne....har demontert ratt men ser ikke hvor denne kontakten sitter...undersiden, oversiden..?:confused:

Må deksel bak ratt/rundt tenningslåsen også fjernes? VELDIG! takknemlig for hjelp nå: vinke :

PS! Er på en -96 A6

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må av med rattstammedekslene og da ser du en sort ring rundt tenningslåsen.

Inn på denne ringen, som er lesespolen til startsperra, er det lille stikket som må loddes.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hmmm...javel, ser en svart ring der bak på låsen, er det på denne? I så fall sliter jeg med å komme til den. Må fjerne deksel under instrumentpanel også da vel.

Tenning.JPG

Tenning1.JPG

Tenning2.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Måtte montere sammen igjen uten å få fikset denne. Fant ikke ut hvor denne kontakten sitter. Noen som har gjort dette på en tilsvarende type, -96 A6 2,5Tdi Q.?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.