#76 Skrevet Juli 4, 2011 Ligger bilde av pluggen jeg lodda på side 2. Tror det da er likt på A6 osv også? Iallefall likt på div vw også så regner med det er likt på din også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#77 Skrevet Juli 5, 2011 hmmm...javel, ser en svart ring der bak på låsen, er det på denne? I så fall sliter jeg med å komme til den. Må fjerne deksel under instrumentpanel også da vel. Dersom det er likt som på min, så er det ikke connector ved nøkkelen. Men dersom du følger den sorte ledningen opp bak speedo ender du opp i en boks med 12-pin connector. Det var denne jeg loddet for å løse problemet på min 95 S6. Mulig du må ut med speedo for å se boksen ledningen ender opp i. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#78 Skrevet Oktober 12, 2011 Tar opp denne jeg. Har startsperreproblem på En Audi A4 1.8t. Har loddet disse ledningene men til ingen nytte. Må feilkoden slettes før bilen skal starte(sett at det var dette som var problemet)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#79 Skrevet Oktober 18, 2011 Dersom det er likt som på min, så er det ikke connector ved nøkkelen. Men dersom du følger den sorte ledningen opp bak speedo ender du opp i en boks med 12-pin connector. Det var denne jeg loddet for å løse problemet på min 95 S6. Mulig du må ut med speedo for å se boksen ledningen ender opp i. Jeg har samme typen i min 96 a6, og jeg tok litt bilder mens jeg holdt på, så håper det er til hjelp. her er boksen og her er kontakten som skal loddes splitta kontakt og slik ser en av ledningene ut Min bil har så lang ikke tulla etter at jeg lodda denne kontakten, så stor takk til dere som har bidratt med denne tråden:) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#80 Skrevet August 24, 2013 Noen flere tips her? Har en 98modell A4 som nekter helt å starte nå. dette er 2. gang dette har skjedd. sist gang var jeg nede i tyskland og da programerte dem noe som fikset det fram til nå, ca 4mnd siden. nå nekter den altså og starte.. har lodded pinnene nede på tenningspolen uten hell prøvd å slette feilkodene i vagcom også. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#81 Skrevet August 24, 2013 Noen flere tips her?Har en 98modell A4 som nekter helt å starte nå. dette er 2. gang dette har skjedd. sist gang var jeg nede i tyskland og da programerte dem noe som fikset det fram til nå, ca 4mnd siden. nå nekter den altså og starte.. har lodded pinnene nede på tenningspolen uten hell prøvd å slette feilkodene i vagcom også. Nekter å starte som i helt dau (bare kinner), eller at den starter for så å stoppe (slår ut på startsperre)? Sluttstykke på tenningslås (hjalp vanvittig mye å bytte dette på min mk3 gti)? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#82 Skrevet August 25, 2013 Nekter å starte som i helt dau (bare kinner), eller at den starter for så å stoppe (slår ut på startsperre)? Sluttstykke på tenningslås (hjalp vanvittig mye å bytte dette på min mk3 gti)? Starter og stopper etter et par sec. blir vel å taue bilen ned til Møller å krysse fingra at dem får ordna det (for godt) før Rudskogen treffet nå =/ 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#83 Skrevet August 25, 2013 Har du prøvd med flere nøkler ? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#84 Skrevet August 25, 2013 Har du prøvd med flere nøkler ? Jepp, prøvd med den vanlige nøkkelen samt reservenøkkelen. har lodda kontakten som går inn på spolen, samt sjekka i andre enden inn på speedo, der var alt tight å fint. samt sletta feilkoder osv 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#85 Skrevet August 25, 2013 Hmm, sitter jo en egen styreenhet til startsperra. Denne var gåen på min gamle a4 og da fikk jeg ikke kodet opp ny nøkkel. Den kødda med startsperra også. Men akkurat hva som var årsaken til det vet jeg ikke. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#86 Skrevet August 25, 2013 Hmm, sitter jo en egen styreenhet til startsperra. Denne var gåen på min gamle a4 og da fikk jeg ikke kodet opp ny nøkkel. Den kødda med startsperra også. Men akkurat hva som var årsaken til det vet jeg ikke. Jo er jo noen diverse muligheter som alle påvirker hverandre så.. kunne nok feilsøkt å prøvd bytte litt div selv også, men vil helst få med meg jubileums treffet neste helg så da ringer jeg Møller Gjøvik i mårra og forhåpentligvis har dem tid til å fikse det før helga. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#87 Skrevet August 25, 2013 Jo er jo noen diverse muligheter som alle påvirker hverandre så..kunne nok feilsøkt å prøvd bytte litt div selv også, men vil helst få med meg jubileums treffet neste helg så da ringer jeg Møller Gjøvik i mårra og forhåpentligvis har dem tid til å fikse det før helga. Tips; Stikk på Møller å kjøp deg et nytt sluttstykke til tenningslåsen, koster sikkert ikke mer enn noen 100-lapper. Ta ned deksler rundt ratt. Koble fra stikket som går inn på t.lås. Koble til nytt s.stykke (koble inn på stikket slik at nytt sluttstykke "henger å dingler" under rattet). Bruk f.eks et passe skrujern til å vri rundt på sluttstykke med. Hvis bilen starter fint nå, kan det tyde på at sluttstykke er utslitt. PS. Ha nøkkel i tenningslås (for å gi startsperra beskjed om at nøkkel er på plass). Som jeg har nevnt tidligere, dette fikk en slutt på startsperre-problemene mine. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#88 Skrevet August 26, 2013 Tips; Stikk på Møller å kjøp deg et nytt sluttstykke til tenningslåsen, koster sikkert ikke mer enn noen 100-lapper. Ta ned deksler rundt ratt. Koble fra stikket som går inn på t.lås. Koble til nytt s.stykke (koble inn på stikket slik at nytt sluttstykke "henger å dingler" under rattet). Bruk f.eks et passe skrujern til å vri rundt på sluttstykke med. Hvis bilen starter fint nå, kan det tyde på at sluttstykke er utslitt. PS. Ha nøkkel i tenningslås (for å gi startsperra beskjed om at nøkkel er på plass). Som jeg har nevnt tidligere, dette fikk en slutt på startsperre-problemene mine. Takk for tips, men siden jeg har dårlig tid nå så fikk jeg møller til å bestille mottakeren så leverer jeg bilen på onsdag så blir det forhåpentligvis i orden før helga 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#89 Skrevet September 28, 2014 Denne tråden var redningen min Bilen min,en A4 98mod 1,8t stoppet da jeg skulle på langtur,måtte avbryte turen,men hadde bare kommet noen få km fra heimen. Slo opp vacn forumet å fant denne 10år gamle tråden,old but gold konstaterete av det måtte ver ledningen til lesespolen. Hos meg lyset IKKE startsperre lyset.men startet og stoppet etter 2-3sek slik andre har beskrevet. -Tok av batteri. -løsnet to torxskruer på airbagen og ledningen (s4ratt) -tok av rattet med 12kant bits -viderere tok jeg dekslet under speedometer,dekslet rundt rattet som sitter på 2stjerneskruer og en umbrako + 2torxskruer på hendelen på høydejusteringen. -Nå kom alt tilsyne,vippet ut ledningen til lesespolen. Tok av koblingen til ledningen,slik jeg stp kun sto med to ledninger,en svart og en grønn.prøvte å lodde på koblingen,men fikk ikke leningen til å sitte da jeg skulle montere igjen. -løsningen ble å ta av koblingen igjen,slik jeg hadde kun lednigene igjen,tok turen ut i en delebil jeg har stående,en passat 3b 1,8t.klippet av ledningen der. -Loddet så den ledningen på min bil.teipet loddigene.koblet på batteri igjen.for å sjekke om bilen startet.Og det gjor den. -monterte alle deksler igjen+ratt.husk før montering av airbag må batteri vær avkoblet. Takk for hjelpen 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#90 Skrevet September 28, 2014 Derfor er VACN super:tilber: 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#91 Skrevet September 28, 2014 Denne tråden var redningen min Bilen min,en A4 98mod 1,8t stoppet da jeg skulle på langtur,måtte avbryte turen,men hadde bare kommet noen få km fra heimen. Slo opp vacn forumet å fant denne 10år gamle tråden,old but gold konstaterete av det måtte ver ledningen til lesespolen. Hos meg lyset IKKE startsperre lyset.men startet og stoppet etter 2-3sek slik andre har beskrevet. -Tok av batteri. -løsnet to torxskruer på airbagen og ledningen (s4ratt) -tok av rattet med 12kant bits -viderere tok jeg dekslet under speedometer,dekslet rundt rattet som sitter på 2stjerneskruer og en umbrako + 2torxskruer på hendelen på høydejusteringen. -Nå kom alt tilsyne,vippet ut ledningen til lesespolen. Tok av koblingen til ledningen,slik jeg stp kun sto med to ledninger,en svart og en grønn.prøvte å lodde på koblingen,men fikk ikke leningen til å sitte da jeg skulle montere igjen. -løsningen ble å ta av koblingen igjen,slik jeg hadde kun lednigene igjen,tok turen ut i en delebil jeg har stående,en passat 3b 1,8t.klippet av ledningen der. -Loddet så den ledningen på min bil.teipet loddigene.koblet på batteri igjen.for å sjekke om bilen startet.Og det gjor den. -monterte alle deksler igjen+ratt.husk før montering av airbag må batteri vær avkoblet. Takk for hjelpen Fint det bare er den "vanlige" bagatellen for deg da Løsningen min ble til slutt å bytte hele instrument panelet, da styring til startsperren ligger der på 98mod og nyere. Satt inn nytt med FIS etc siden har jeg ikke hatt noe problem 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#92 Skrevet September 28, 2014 Fint det bare er den "vanlige" bagatellen for deg da Løsningen min ble til slutt å bytte hele instrument panelet, da styring til startsperren ligger der på 98mod og nyere. Satt inn nytt med FIS etc siden har jeg ikke hatt noe problem Ja, var heldig i uhellet.Har ikke vært så mye borti bileletronikk før.Fin tråd dette,siķker mye jobb å bytte til ny FIS? Men herlig når den er byttet.har instrumentpanelet fra 98, sammes som du har nå. Litt offtopic, men har den vanlige pixelfeilen på FIS-skjermen, noen tall er utydelig, hvertfall når det er varmt i bilen.mye jobb for å bytte denne? Er vell flere typer? Bestille hvor? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#93 Skrevet November 9, 2014 Da har problemet kommet tilbake.Som sist så dødet den under kjøring å selvfølgelig når det passer best.ca 6 mil fra hjemmet. Ble taua til en kompis. Hvor jeg demonterte alt igjen,for å prøve å lodde disse 2 ledningene på ny,uten hell.Samme symptomer starter sviver i et par sekunder til den dør ut.ingen startsperre lys.Så bilen ble slept til møller.Går utifra at der er lesespolen som må skiftes og programmere inn nøkkel.Skal snakke med møller bil imorgen. Noen som har et innspill her? Bilen er 1998 A4 1,8ts 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#94 Skrevet November 9, 2014 om bilen dør under kjøring så er det nok ikke startsperra.. om startperrer slår inn er det kun under start, og aldri under drift. Når man starter, motor går i 2-3 sec, så dør, så skal lampa stå å blinke, dør den under drift av bilen må det være noe annet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#95 Skrevet November 9, 2014 Okei,det hørtes veldig rart ut.når det skjedde sist gang,da var det også under kjøring,da loddet jeg koblingen som det står lengre oppi tråden.Om lesespolen er defekt og ikke sender signal,vil da den dø ut? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#96 Skrevet November 9, 2014 Okei,det hørtes veldig rart ut.når det skjedde sist gang,da var det også under kjøring,da loddet jeg koblingen som det står lengre oppi tråden.Om lesespolen er defekt og ikke sender signal,vil da den dø ut? Nei, bilen skal ikke dø under kjøring uansett så lenge den har strøm etter min mening. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#97 Skrevet November 11, 2014 Bilen har nå vært innom møller audi i stavanger og fått skiftet lesespole, sender i nøkkel og ledningen inn til lesespolen.Nå starter bilen endelig igjen.Det var 2 brudd på ledningen. Så det er mulig at bilen dør under kjøring og uten startsperre lyset lyser. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#98 Skrevet Desember 31, 2014 Hei. Har en 1996 A6 2,5 TDI med AEL (140 hk ) i . Lurer på om startsperra lurer meg litt også, av og til når skal starte den så stopper den etter 2 sekunder.. prøver så på nytt og etter en 3-4 forsøk så går motoren som normalt og ikke noe problemer under kjøring. Det samme skjer hvis jeg stopper og starter den igjen. Har lest om denne loddinga som har vært utført med godt resultat. Startsperra går den på dieselkuttventilen ? Ellers noen som har tips hvorfor motoren stopper etter 2 sek ? av og til... Ellers godt nytt år 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#99 Skrevet Januar 1, 2015 Hei. Har en 1996 A6 2,5 TDI med AEL (140 hk ) i . Lurer på om startsperra lurer meg litt også, av og til når skal starte den så stopper den etter 2 sekunder.. prøver så på nytt og etter en 3-4 forsøk så går motoren som normalt og ikke noe problemer under kjøring. Det samme skjer hvis jeg stopper og starter den igjen. Har lest om denne loddinga som har vært utført med godt resultat. Startsperra går den på dieselkuttventilen ? Ellers noen som har tips hvorfor motoren stopper etter 2 sek ? av og til... Ellers godt nytt år Ikke ukjent med brudd på kablene på den bilen heller. Når motoren bråkutter 1-2 sek etter start, det alltid tar like lang tid og dt gjentar seg så kan man gå utifra at det er en eller annen feil med startsperre. Såvidt jeg husker er det ikke så enkelt som å koble pluss til magnetventilen på dieselpumpa, det er noen signaler so mmagnelr i hjernen også. Dermed må du heller finne årsaken enn å forsøke å omgå sperra. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#100 Skrevet Januar 1, 2015 Har feilsøkt mer nå, det virker som hvis jeg lirker på nøkkel / ledning til lesespolen så stopper den hver gang. Så det er nok noe med dette som kødder. På denne bilen går det en ledning ( sikkert med 2 ledere inni ) inn til lesespolen. Klatre ikke å demontere selve lendingene fra spolen, virker som det er helstøpt. Nøkkelen ser litt herpa ut den også så har jeg ikke reservenøkkel, spørs om får ta en ( dyr ) tur på Møller... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...