#101 Skrevet Januar 1, 2015 Har feilsøkt mer nå, det virker som hvis jeg lirker på nøkkel / ledning til lesespolen så stopper den hver gang. Så det er nok noe med dette som kødder. På denne bilen går det en ledning ( sikkert med 2 ledere inni ) inn til lesespolen. Klatre ikke å demontere selve lendingene fra spolen, virker som det er helstøpt. Nøkkelen ser litt herpa ut den også så har jeg ikke reservenøkkel, spørs om får ta en ( dyr ) tur på Møller... Mener å huske at jeg monterte annen brukt spole på den forrige C4'en jeg hadde som lagde krøll. Dette var ifm en større jobb med dashbordet ute så da gikk det greit. Husker ikke helt hvor enkelt det er å ta ut bare spolen fra låsen her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#102 Skrevet Januar 1, 2015 Vil tro at problemet her ligger enten i nøkkelen eller spole/kobling ettersom framprovoserer at den stopper når rakler på nøkkelen/ spolen. Ser ledninga fra spolen går opp til dashbordet et sted. sikkert en vill jobb å demontere det.. Får vel ta en telefon til Møller å høre hva de sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#103 Skrevet Januar 2, 2015 Snakket med møller i dag, de sa at det kunne være tenningsbryteren som kunne være problemet. skal inn med den om ei uke, skulle ta diagnose og bytte ut denne bryteren hvis det var den som var problemet. Ikke så sikker på at han viste helt... synd de ikke kan programmere bort hele greiene i hjernen.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#104 Skrevet Januar 28, 2015 Vært på verksted og da fant de ut via diagnose at måtte ha ny lesespole ( til totalt 4200,-) og nytt ledningsnett i tillegg. Jeg avventet litt, og demonterte instrumentbordet og fant igjen ledningene her. De går til en hvit startsperreboks som er montert bak instrumentene. Loddet så opp alle stikkerne her, samt en kobling til selve lesespolen. Etterpå har jeg ikke hatt tull med startsperra. anbefales å prøve dette hvis noen har lignende problemer, du sparer deg 8000,- i tilfelle 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#105 Skrevet Januar 28, 2015 Hvis du føler at du ikke trenger startsperre så kan den også kodes vekk 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#106 Skrevet Januar 28, 2015 kan kodes vekk ja, men ikke spesielt enkelt etter mine erfaringer 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#107 Skrevet Februar 5, 2015 (endret) Hvis du føler at du ikke trenger startsperre så kan den også kodes vekk Etter 97 også? (immo i cluster) isåfall vil jeg gjerne ha info på det.. Fordi jeg kan på ingen måte utrykke hvor dypt hatet min startsperre er.. Fungerte fint å programere nøkklene på det forige instrumentet mitt, på det nye s4 instrumentet nå nekter det å repondere noe mot skc.. lampa blinker fortsatt = ikke starter, både med skc ført inn i vag com, og direkte (mekanisk med pinnene) i instrumentet.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#108 Skrevet Mars 2, 2015 Hei! Har fått problem med startsperra på min A6 1.8t nå. Har vært litt tullete i lang tid men alltid startet etter noen forsøk. Var innom møller for å få det fikset rett før jul, da ble "motorstyringsenhet tilpasset startsperre" ifølge han bak skranken. Men en uke etter på så klikket det igjen men startet, men nå for et par timer siden vart det helt jævlig. Etter mange forsøk begynte startsperre lampa å blinke, den har bare lyst før. Men starter å stopper igjen etter 2 sekunder fortsatt. Må lodde da eller? Har prøvd med forskjellige nøkler. Å hvor lenge bør batteriet være frakoblet før man tar av rattet med tanke på airbag? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#109 Skrevet Mars 3, 2015 Tror jeg har skrevet dette før, men det er mulig å kjøpe stikkeren med ledninger for 200-lapp på Møller som rep.sett til akkurat dette problemet. Da slipper man å lodde, kontakten er veldig liten så ganske vanskelig å komme til. Bare å klippe ledningene - skjøte på ny kontakt og vips 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#110 Skrevet Mars 3, 2015 Jeg anbefaler ånd få fjernet hele driten først som sist møller byttet ut alt av ledningsnettet relatert til startsperra på min bil, inkludert stikkere, og hele lesespolen. Men problemet kom tilbake etter kort tid allikevel. Jeg måtte da bytte instrument panel før det ble bra.. Men hendte det fusksa litt allikevel... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#111 Skrevet Mars 3, 2015 Jeg anbefaler ånd få fjernet hele driten først som sist møller byttet ut alt av ledningsnettet relatert til startsperra på min bil, inkludert stikkere, og hele lesespolen. Men problemet kom tilbake etter kort tid allikevel. Jeg måtte da bytte instrument panel før det ble bra.. Men hendte det fusksa litt allikevel... Litt mer problemer hos deg da tydligvis. Skal ikke være enkelt Jeg har bytta stikkeren på 4 stk A4 B5, og alle blei friske. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#112 Skrevet Mars 3, 2015 Noen som har prøvd en såkalt "immo emulator" fra ebay, som man kobler mellom startsperreenheten (instrument eller startsperreboksen på c4) og motorstyreenhet. Den skal vist sende et signal som er likt det signale som startsperra sender ut og motorstyreenheten starter uansett. Mener jeg har lest i div tråder at folk bruker det når de setter nyere motorer nedi eldre biler, uten å bruke hiddensprut. Link til ebay: http://www.ebay.com/itm/IMMO-EMULATOR-VAG-immobiliser-For-VW-Audi-Seat-Skoda-Newest-/130642739786?hash=item1e6aea024a&item=130642739786&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#113 Skrevet Mars 3, 2015 Men at lampa blinker tyder vel på at man må kode nøkkel? Hjelper vel ikke å lodde da? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#114 Skrevet Mars 3, 2015 At lampa blinker kan sikkert bety flere ting, men er vel en varsel på at bilens enhet ikke kommuniserer med nøkkel. Sålenge stikken/loddinger er dårlig vil den slite med kontakt og lampa blinker. Men sikkert også om nøkkel ikke er kodet, men det er nok ikke tilfellet til Roy her. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#115 Skrevet Mars 4, 2015 Noen som har prøvd en såkalt "immo emulator" fra ebay, som man kobler mellom startsperreenheten (instrument eller startsperreboksen på c4) og motorstyreenhet. Den skal vist sende et signal som er likt det signale som startsperra sender ut og motorstyreenheten starter uansett. Mener jeg har lest i div tråder at folk bruker det når de setter nyere motorer nedi eldre biler, uten å bruke hiddensprut. Link til ebay: http://www.ebay.com/itm/IMMO-EMULATOR-VAG-immobiliser-For-VW-Audi-Seat-Skoda-Newest-/130642739786?hash=item1e6aea024a&item=130642739786&pt=Motors_Automotive_Tools&vxp=mtr Brukt emulator på b5, loddet inn med 3 ledninger, så klippe av org signalet. Fungerte fint det 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#116 Skrevet Juli 8, 2018 Noen som har dele nr på de stikkene inni den svarte kontakten? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...