#1 Skrevet Mars 30, 2009 Jeg har et 2,3 NG topplokk hvor lagerbukk nr2 har knekt på midten. Siden lagerbanen til kammen er linjeborret og så godt som ingen lagerbukker er identiske kan jeg ikke bytte bare en bukk. Det har på samme sted også kommet en liten sprekk ifra pinnebolten som lagerbukken er skrudd på, ikke store greiene men dog en sprekk. Går dette ann å sveise? Hva kan gjøres for å reparere dette, eller må det bli ny topp? Lagerbukken er knekt nesten nøyaktig på midten. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2009 Jeg gjetter på at prisen på en brukt topp vil gjøre at det lønner seg å bytte toppen fremfor å begynne å fikse på den du har. Det som kan gjøres er at du tar en bukk som er litt trang som kommer fra en annen topp og så må dette linjebores. Ikke så mange som gjør dette, men det er mulig (skikkelig drittjobb ). Jeg hadde personlig gått for å få tak i en brukt topp. Lykke til 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet Mars 30, 2009 Mhh, grunnen til at jeg spørr er fordi det er et sted hvor de er flinke til å sveise like i nærheten, men "sjefen" hadde gått hjem for dagen. Dette haster siden bilen er i daglig bruk og resultatet av dette var heller dårlig: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=150712 Toppen som sto på bilen er i knakende god stand og brukte så godt som ikke noe olje. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...