#1 Skrevet Mars 30, 2009 På de 3-eikede rattene er demontering og montering enkelt. Men på de 4-eikede rattet er det bare to hull på baksiden av rattet som holder air-baggen fast. Jeg klarer ikke å se hva som skjuler seg inne i disse hullene for å demontere airbaggen. Noen som har peiling på hvordan jeg skal få airbaggen av? Bilde av ratt vedlagt og "hullet" på baksiden av rattet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet Mars 30, 2009 Må stikke inn en lite skrujern f.eks å vippe på en låsehake/streng inni der. Skal vippes utover om jeg ikke husker totalt feil 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet August 6, 2009 Er det noen som kan bekrefte at dette stemmer? Jeg lurer på om ikke de riktige hullene er lengre inn mot sentrum av rattet. Muligens må noen deksler av. Anyone? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet August 6, 2009 Hei Andreas, regner med du skal ha inn et 3 eika ratt? Gidder du legge ut en liste over hva man trenger for å bygge om? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet August 6, 2009 Stemmer som Tor sier. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet August 6, 2009 Okei. Da må jeg stikke hull i plasten på de hullene da. Men det har jo ikke noe å si. Det gamle skal jo kastes uansett. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet August 6, 2009 Men hva slags verktøy må jeg ha for å få av rattet? Er det VW Spesial eller kan jeg få det på Clas? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet August 6, 2009 Er XZN nr 10 eller 12 (12-kant) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet August 6, 2009 Men hva slags verktøy må jeg ha for å få av rattet? Er det VW Spesial eller kan jeg få det på Clas? 12mm tolvkant tapp. edit: Ja, heter vel XZN 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet August 6, 2009 Gode greier! Må sette turen til Clas eller Biltema da. Det er ikke noe stress å koble fra Airbag og sånt vel? Samme airbagen skal bare av og på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet August 6, 2009 Gode greier! Må sette turen til Clas eller Biltema da. Det er ikke noe stress å koble fra Airbag og sånt vel? Samme airbagen skal bare av og på. Bare pass på å koble fra batteriet først. Er også lurt å kvitte seg med statisk elektrisitet før du tar på airbaggen. Kan gjøres ved å ta på f.eks låsepinnen til førerdøren når du sitter i førersete. Husk også at tenning skal være PÅ når du kobler batteriet på igjen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#12 Skrevet August 6, 2009 Etter verkstedmanualen skal batteriet + pol avkobles, så ta av stikkeren på airbagen. Og monteres slik, først stikker på airbag, så plusspol til slutt. (sikkerhets messige årsaker) med tenning på. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#13 Skrevet August 6, 2009 Funket absolutt perfekt. Nytt ratt i skinn gjorde susen! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...