Hva slags bensinslange tåler og ligge i bensin?

Anbefalte innlegg

Jeg har bytta bensinpumpe på min 99 A6 og trenger og bytte slangen fra bensinpumpa til toppen av tanken...

Kan jeg bruke standard bensinslanger, eller må jeg ha noe spesialgreier for at de skal tåle og ligge i bensin?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har bytta bensinpumpe på min 99 A6 og trenger og bytte slangen fra bensinpumpa til toppen av tanken...

Kan jeg bruke standard bensinslanger, eller må jeg ha noe spesialgreier for at de skal tåle og ligge i bensin?

Bensinslange... BENSINslange :) Tror nok en slange som er designet for bensin tåler bensin! Derfor den heter bensinslange?

Kan jo vær jeg tar feil : rolleyes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alle oljebestandige slanger skal nok tåle og ligge i bensin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil vel påstå at enhver slange som brukes i bensinsystemet i bilen, er i kontakt med bensin til enhver tid ;) De står jo fulle av bensin når bilen er parkert, så da vil de nok tåle å ligge i bensin også skal du se :) Tror ikke det er såååå stor forskjell på utsiden og innsiden av en gummislange... ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sammen med bensinpumpen min,fikk jeg med en bit GoodYear slange.Sånt har jeg sett i metervare hos de fleste biltilbehør-sjapper. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki

Jeg fikk beskjed på tess at vanlige bensinslanger er laget for og ha bensin inni seg, ikke for og ligge konstant i bensin...

Men da prøver jeg med vanlig bensin slange :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

oki

Jeg fikk beskjed på tess at vanlige bensinslanger er laget for og ha bensin inni seg, ikke for og ligge konstant i bensin...

Men da prøver jeg med vanlig bensin slange :)

På en vanlig bensinslange vill kordelaget trekke til seg bensin ja, det du leter etter er en slange med hel gummi.. men de vill tåle minimalt med trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.