Audi 80 med jukking på tomgang:( Lengter etter svar:)

Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har en Audi 80 typ89 B3 med en 2.0E 3amotor (113hk)

For og starte og forsikre dere om at forhåndsregler er tatt;)

Jeg har byttet alle dyse tetningene, luftbelgen er ny, Tomgangsregulatoren er ny, tatt opp alt av slanger i motorom og testet for lekkasje og byttet mange, Tatt av alle kontatker og sjekket for irr og smuss, Sprayet med startgass rundt om for og sjekke etter lekkasje. sjekket alle ledninger for brudd og renset gasspjeld i innsug.

Selve problemet er at motoren jukker på tomgang mellom 950-1100rpm, dette blir forsterket jo høyere tenning jeg har og blir mere intensivt, Kjører jeg på original tenning så går bilen veldig dårlig og slutter liksom og dra over 3500rpm. Men det merkligste er når jeg kjører med riktig tenning og skrur av & på tenningen igjen slutter nemlig bilen og jukke?:S Så går det et par minutter så begynner den igjen:'(

Noen som har noen innspill eller forslag til hva dette kan være eller har vært borti noe lignende?

Håper på svar:)

Mvh Emil Frostrud

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det være at kaldstartdyse er utett, evt står åpen...?

Evt temp-føler/-e..?

Bensinpumpe sliten?

Tett bensinfilter eller grums i det..?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hei:) Kaldstartdysa har jeg ikke sett noe på enda, men bilen starter lett og virker som den fungeren sånn sett, lekkasje og om den står åpen ellers kan jo hende det, får skru den av og sjekke i morgen etter lekkasje, bensinpumpe er byttet sammen med filter så kan ikke være det heller:S Tempføler er også byttet men bare den ene, vet ikke hvor mye dette har og si på den gamle motoren men kan jo ha noe og si:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er kaldstartdysa byttet med en fra en fugerende bil, Ingen forskjell:(

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feil funnet tråden kan slettes:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og feilen var?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

og feilen var?

x2 - det viktigaste med ein slik tråd er vel å få fram årsaka etterpå slik at andre kan sleppe det samme problemet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Heisann gutter:) Beklager at jeg ikke har svart. Feilen lå på gasspjeldet, det sitter 2 brytere der på toppen og på undersiden som regulerer tomgangen når den bli for lav, og gir signal til motorstyringa om at den skal gi gass igjen og sensor som regulerer på full gass, tok av kontakten til denne og da fungerte alt 90%. Byttet hele greia med en fungerende en og da fungerte alt perfekt. Skal prøve og få lagt inn et bilde av denne så det går an og se hva jeg mener:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal ta ein liten titt på mitt gasspjeld når eg kjem heim eg også.

Har liknande problem, der min bil ligg og jager mellom 800-1200 omdreiningar.

Dette skjer ikkje heile tida , berre avogtil og gjer at det går ikkje ann å køyre bilen heilt på tomgong uten at det ser ut som det er ei bestemor på 80 med dårlig hørsel som er ute å køyre : bh :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

He he sant så sant, bare dra ut kontakta og prøv;) Skjønner hva du mener altså:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.