Anbefalte innlegg

Normalt er det 245/40 * 18 som gjelder til A5 når vi snakker 18"

Blir dette for bredt på vinterdekk ?

Hvilket alternativ anbefaler forsamlingen da ?

225/??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har kjørt på 245/45-17 i hele vinter, uten det menste av problem. Har alltid trodd at det var bedre med smalere vinterdekk, men i år (som det faktisk har vært mye snø) har i hvertfall jeg blitt positivt overrasket.

 

I tillegg er det jo ikke så ille å kjøre på når det faktisk er bare veier, noe det er ganske mye her på østlandet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Normalt er det 245/40 * 18 som gjelder til A5 når vi snakker 18"

Blir dette for bredt på vinterdekk ?

Hvilket alternativ anbefaler forsamlingen da ?

225/??

 

225/45x18 er nok en bedre dimensjon på vinterdekk enn 245/40x18. Kommer jo ann på hvor du kjører også selvfølgelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det viktigste er gummien. At den er laget for kjøring på nordiske forhold. Type Hakka R, Conti Contact 5 osv.

245/40 er ikke noe problem med skikkelig gummi. Alternativt 245/45 som Inge nevner.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

225/45x18 er nok en bedre dimensjon på vinterdekk enn 245/40x18. Kommer jo ann på hvor du kjører også selvfølgelig.

Det var 225/45 alternativet jeg var ute etter, ja....

Er det en kurrant dimensjon f. eks ?

Det gir en økning i rulleomkrets på 1% som er godt innenfor det tillatte.

Runar, hva tror du ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var 225/45 alternativet jeg var ute etter, ja....

Er det en kurrant dimensjon f. eks ?

Det gir en økning i rulleomkrets på 1% som er godt innenfor det tillatte.

Runar, hva tror du ?

 

Jeg kjører på Yokohama IG i 225/45 18 på A6'en. Valgte dette istedenfor 245/40 pga at bilen er fwd og blir brukt mye hele året. Funker helt greit, verdens beste vinterdekk er det ikke, men ikke så verst egentlig. Kan anbefales. Hjulstørrelsen ift 245/40 som orig.hjul er helt grei. Egentlig kunne jeg tenke meg enda større vinterhjul for å få litt mer bakkeklaring da jeg ikke gidder å skru opp gewinderet om vinteren. Men det finnes ikke så godt utvalg i vinterdekk til en vettug pris.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker så mye til dere alle for vettuge kommentarer. Da blir det nok 225/45*18 på meg neste vinter :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.