#1 Skrevet April 1, 2009 Jeg skal ha en pendlerbil og vurderer en A6 med V6'er... Har noen erfaringer rundt dette og bygge om til LPG? Er jo hyggeligere priser på literen for LPG.. Kan jeg få kjøpt et kit og montere selv, eller må man betale noen i bøtter og spann for og få dette montert? Og hvor får man kjøpt slike kit? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#2 Skrevet April 1, 2009 Med det nye regelverket fra og med i dag (!) må det monteres og attesteres fagmessig montert om det skal godkjennes, noe man strengt tatt er pålagt. Anlegget må også være typegodkjent til den aktuelle bilen, og dette er vrient med eldre biler, så jeg tror i praksis de fleste vil kjøre rundt med ikke-godkjente gassanlegg. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#3 Skrevet April 2, 2009 1.april spøk fra Eyvind :] 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#4 Skrevet April 2, 2009 koster ca 20 k og få eit annlegg me manuell spreder montert av gas tec.. skal du ha med dyseinnsprøytning på du rekne på ca 10 k til.. MEN er ikkje noken stor kunst montere dessa anlegga, og om det ikkje er godkjent er ikkje alle som bryr seg om i og med at det er vanskelig for folk som ikkje er trente å i heile tatt sjå om du har gass anlegg.. Tips: få tak i eit gass annlegg i polen! (her får du komplett nytt til bilen for ca 3k). Då har du to valg, få dei til og montere det der nede over ei helg for totalkostnad på 4 til 5k, eller monter det sjøl heime.. Skal du ha det godkjent får du ein som jobbar for eit norsk lpg firma til og montere det svart.. skjelden noken so har i mot litt peng unde bordet. Forskjell på dyseinnsprøytning og mekanisk spreder er at den mekaniske sprederen tar meir plass. Med mekanisk vil bilen bruke ca 20% meir, men med dyser vil dette g ned i 5 til 10% meir.. Gass er svinebillig vist ein pendler masse.. har ein i tillegg ein bil som bruker liter'n pluss på langkjøyring so kjøyre ein detta inn i løpet av 3 år.. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#5 Skrevet April 10, 2009 Hvor kan jeg få tak i slike anlegg i polen da? Ville nok hatt dyser i såfall 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#6 Skrevet April 10, 2009 Har ett Komplett gassanlegg som sitter i en 91mod Passat.. litt uvist stand, men ifølge forje eier er det i orden å har kjørt på det i 4 år.. dette passer helt sikkert til flere biltyper.. Skal selges billig. Mvh Lars Ø 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#7 Skrevet April 10, 2009 (endret) Hvor kan jeg få tak i slike anlegg i polen da?Ville nok hatt dyser i såfall Det er det som er haka, ein må nesten kjenne ein polakk som kjenne til det, eller ein som er kjendt nede i strøka der.. trailersjoføra e jo goe og ha t slikt:P hehe Men er ein først der nede so finn ein det ein leita etter med kun og spørre seg rundt.. ekje vanskelig og finne 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#8 Skrevet April 10, 2009 1.april spøk fra Eyvind :] Ingen april spøk nei. http://www.vegvesen.no/Om+Statens+vegvesen/Media/Nyhetsarkiv/Nasjonalt/99379.cms Har tidligere kjørt bil med LPG, og det med godkjening har vært litt så som så, men etterhvert gikk ikke bilen gjennom EU uten at det stod i vognkort, og det er riktig at LPG anlegget nå må være typegodkjent for hver enkelt bil. Det har også flere ganger ved teknisk kontroll langs veien blitt kontrollert at LPG anlegget står inskrevet i vognkort. Når det kommer til hva jeg synes om LPG så holder det vel å si at jeg kjører diesel i dag og kommer til å fortsette med det. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#9 Skrevet April 10, 2009 Jeg jobber sammen med en polakk som har gassanlegg i sin A4 B5. Jeg kan spørre han hva han betalte for anlegget sitt ferdig montert. Han har nevnt det før, og det var absolut ikke en avskrekkende pris, men husker ikke helt hvor mye det var. Det eneste han hadde å bemerke på det var en liten sprekk i eksosmanifoilen som kom etter at det var installert, men det er ikke 100% sikkert at gass er grunnen til at den sprakk. Amcar har jobbet en del med dette rundt å montere LPG-anlegg i biler, og de gikk vel også til rettsak mot staten på vegne av ett medlem, men tapte om jeg ikke husker feil. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#10 Skrevet Mars 23, 2011 Tenkte jeg skulle dra opp denne igjen. Noen her inne som jobber med dette eller har gode forbinnelser. Ser det koster 37900 for å montere ett sånt sett noe jeg er mindere villig til å betale. Noen som vet om billige steder å montere? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#11 Skrevet Mars 23, 2012 Får dra opp denne igjenn, lurer også på om det er noen som gjør en slik jobb til en fornuftig pris, har fått tilbud på 30000 fra gastec for å montere LPG på A6'n med V6 motor, noe jeg synes blir for mye, har heller ikke mulighet til å reise til Polen så trenger noen innenfor rimelig avstand. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...