Er topp pakkningen gåen (HJELP)

Anbefalte innlegg

Fikk et ikke så fint syn når eg bare på gøy tok av olje lokket i motoren, oljen som var i lokket såg nesten ut som senneph... er det vann i oljen her da???

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke være så mye gale, tørk det av og se hvor fort det kommer igjen... Er ikke uvanlig med damp i oppi toppdekselet, kan og være noe tett i veivhusvent systemet.

Evt bytt olje og sjekk den gamle og følg med på om det forsvinner vann.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok. oljen er jo helt ny, har jo ikke kjørt mer enn et par mil..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er det senneps farget på peilie pinnen også..??

sjekk kjølevanns tanken.. med olje i..?

er vel igrunn bare og kjøre noen mil, følge litt med på oljenivå og kjøleveske...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

nei har ikke merket noe på peile pinnen, å kjølevannstanken er fin...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette er vanlig om du småkjører uten at motoren blir gjennom-varm etter hver tur. Dette er bare kondens som blander seg med olja og da blir dette som majones lignende guffe.. Men om det er hvit-gult på peile-pinnen er det større grunn til bekymring...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

OK.. hadde meg noen turer i går å det var litt sånn majones, men når eg lot bilen stå i ro så kom det mye damp/kondens i lokket, men har ikke sett noenting på peilepinnen eller i kjølevannet enda...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.