Passat 3bg - gå fra 225/30-20 til 225/35-20 bak: Noen innvendinger???

Anbefalte innlegg

25/35-20 - disse dekkene har dekkonline i Sportstrada ATR Sport 225/35 ZR20 93W XL. Da er jeg jo sikker på at LI er tilstrekkelig (skal være 91 på Passaten). Billige var de også, under tusenlappen pr stk.

Evt Nankang NS2 i samme dim med LI=90 til 1050,-/stk.

 

Blir dette alt for stort, eller går det bak? Det har 11,3mm høyere dekkside, så foran er det ikke aktuelt da jeg 1)sliter med plassen og 2) bilen blir 11mm høyere, og det er uaktuelt. Vil heller ha den lavere, men kan ikke skru den mer ned mtp vinter, plassproblemer i skjermer, camber samt at jeg akkurat har kjøpt to nye dekk i 225/30-20 til å ha foran....

Men tenkte det kanskje gikk å ha disse bak for økt trygghet når jeg trekker campingvogn og får mer belastning på dekkene bak.

attachment.php?attachmentid=119487&thumb

 

 

 

Slik ser det ut bak med 225/30-20...har plass til litt til, og kan evt skru den litt ned bak om jeg får for mye forward rake...

 

Dekkene er billigere i 225/35-20 også...

 

Kommer det til å bli helt på trynet rart, eller vil det være et OK alternativ mtp ovennevnte grunner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Feilen her er at det skal være lik dimensjon foran og bak hvis ikke bilen er typegodkjent med noe annet. Kan bli/blir et problem i en kontroll. Men 20" blir vel et problem uansett i de fleste tilfeller.

 

225/35x20 er innenfor de 5% som det er lov å endre rullelengden men ville hatt samme dim. både foran og bak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

25/35-20 - disse dekkene har dekkonline i Sportstrada ATR Sport 225/35 ZR20 93W XL. Da er jeg jo sikker på at LI er tilstrekkelig (skal være 91 på Passaten). Billige var de også, under tusenlappen pr stk.

Evt Nankang NS2 i samme dim med LI=90 til 1050,-/stk.

 

Blir dette alt for stort, eller går det bak? Det har 11,3mm høyere dekkside, så foran er det ikke aktuelt da jeg 1)sliter med plassen og 2) bilen blir 11mm høyere, og det er uaktuelt. Vil heller ha den lavere, men kan ikke skru den mer ned mtp vinter, plassproblemer i skjermer, camber samt at jeg akkurat har kjøpt to nye dekk i 225/30-20 til å ha foran....

Men tenkte det kanskje gikk å ha disse bak for økt trygghet når jeg trekker campingvogn og får mer belastning på dekkene bak.

attachment.php?attachmentid=119487&thumb

 

 

 

Slik ser det ut bak med 225/30-20...har plass til litt til, og kan evt skru den litt ned bak om jeg får for mye forward rake...

 

Dekkene er billigere i 225/35-20 også...

 

Kommer det til å bli helt på trynet rart, eller vil det være et OK alternativ mtp ovennevnte grunner?

 

Ville aldri satt på en tomme større bakdekk enn fordekk på en slik bil. Det er slag mot hjulet som evt gjør at felgen blir skjev, litt hengervekt blir neppe problemfritt med 35 profil og ikke ok med 30 profil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.