Innstegslys Touran Facelift Highline

Anbefalte innlegg

Satt på med en annen Touran (Highline non-facelift) her om dagen og oppdaget at den hadde innstegslys og ikke bare refleks. Men på min (også Highline men Facelift) lyser det ikke! Kan ikke huske om det har vært lys der tidligere.

Har lyspakke med CH/LH og lysbryter med "tunellposisjon", som alltid står i denne posisjonen.

Interiørlys styrt av døråpning funker fint. Jeg antar at innstegslyset skal følge det andre interiørlyset ved åpning av dør? Lyser de individuelt eller samlet ved åpning av en dør?

Har ikke sjekket sikring men det kan da ikke være bare disse 4 smålampene på en egen sikring?

Har bestilt verkstedtime, dette må jo være en garantisak, men lurer på om noen har vært borti det samme, hva det kan skyldes, eventuelt om det er noe jeg har oversett (feil posisjonskombinasjon bryter i tak og lysbryter eller noe)?

(Har fått en klikkelyd i dashen på høyre side, trodde dette var en AC-spjellmotor som fusket, men kan det være et rele til innstegslyset?)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekket sikringsoversikten i instruksjonsboken, men den var ikke komplett. Sjekket http://www.langzeittest.de/vw-touran/faq/anlagen/sicherung.pdf men fant heller ikke der sikring for interiørbelsyning eller lignende (og ikke for annen belysning heller, finnes det ikke slikt lenger?). Er dette samlet via Can-Bus dvs ikke separat?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har 2009mod Golf Highline. Der er det kún reflex i dørene. MEN jeg har lys under sidespeilene da.

Kan jo være at de har slutta med det om din er nyere en den andre du nevnte?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke innstegslys i speilene. Og i brosjyren for 2007 står det at den skal ha innstegslys. Men i 2009-brosjyren (http://www.volkswagen.no/photoalbum/view2/P3NpemU9b3JnJmlkPTI2NzMxJnR5cGU9MQ) så står ikke dette nevnt.

Kan det være feil i 2007-brosjyren, og at min bare har refleks? Når jeg ser på de ville jeg gjette på at det kun er refleks, men er ikke helt sikker.

Noen med Touran 2007 som kan sjekke på sin bil?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har vært borti dette på Golfen. Lampa slutta plutselig å lyse mens alt annet funka. Årsaken var at dørtrekket nylig var demontert og at kontakten til innstegslyset var løsnet. Hvis du løsner på innertrekket på døra ser du kjapt om ledningnettet er komplett.

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men det er likt på alle dørene, dette kan jo ikke ha skjedd på alle? Har du innstegslys på din Touran?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe....ble plutselig litt usikker, men tror det skal lyse hele veien her altså......

Har en kjenning som har en 05 mod., kan sjekke hvordan det er hos han hvis du vil.

Kristian.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

05 har nok, det har jeg erfart. Men Facelift 07/08 er interessant, fint om du sjekker din.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå fått konstatert at det ikke er lys (kun refleks) i min 07 Highline. "Alle hidden i brosjyren er ikke nødvendigvis korrekte til enhver tid" står det bak på brosjyren, og det stemmer i dette tilfellet.

Kunne vært morsomt å visst når dette ble fjernet på Highline? Samtidig med at Faceliften kom?

(For ordens skyld: Dette er belysning på innsiden av dørene (nederst bakerst), ikke i fotbrønnene)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.