større oljefilter til s4 92mod?

Anbefalte innlegg

Finnes det noen større oljefilter til andre bilmodeller som passer på audi 100 S4 1992mod aan motor?

Syns det orginale er litt lite... større filter vil jo si mere olje å varme opp ved banekjøring..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mann W950/4 er mye større enn orginalfilteret, men trykk for bypass og retur er samme som orginal. Denne blir nesten laveste punkt på bilen :)

Bruker nå Mann W940/25 (er fra VW diesel) som er litt mer moderat men dobbelt volum av originalt.

IMG_0694.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt nye fileret til 1.8T passer også

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mann W950/4 er mye større enn orginalfilteret, men trykk for bypass og retur er samme som orginal. Denne blir nesten laveste punkt på bilen :)

Bruker nå Mann W940/25 (er fra VW diesel) som er litt mer moderat men dobbelt volum av originalt.

Har du noe peiling på om dette filteret vil passe på en NF motor?

Syns orginalfilteret er veldig lite så skulle gjerne hatt noe større.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe peiling på om dette filteret vil passe på en NF motor?

Syns orginalfilteret er veldig lite så skulle gjerne hatt noe større.

Ja, det vil passe.

Alle R5 bensinmotorene bruker samme filter, foruten 10v turbo som har eget filter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvem selger Mann filter da? Mekonoken, BilXtra, Torshov?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

evt nye fileret til 1.8T passer også

hvilken årsmodell snakker vi fra?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken årsmodell snakker vi fra?

99mod AEB feks passer fint om du ikke har bygd om oljereturen

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg ser at mekonomen f.eks har samme filter til 1,8t fra 95-2001 mod (AEB) til ca en hundrings, mens fra 2001 mod (AVJ,BFB,BEX) har de ett annet som koster 160,- dette er Mahle filter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

er de filtrene som er større dyrere?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kan jeg informere om at filteret som er av orginal størrelse, heter Mahle OC 47

Mens det større filteret som selges hos Møller til 1.8T longlife heter Mahle OC 470

470 har cirka dobbelt så stort volum som 47.

Forresten, ved fylling av motorolje kom jeg i skade for å fylle cirka 3 millimeter over max streken på peilepinnen, har det noe å si sånn at jeg bør tappe av litt?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle bytte til et filter fra 2.5tdi r5 på min a4 1.8t som jeg så et tips om på en annen tråd her,men det filteret som sto på min nå har akkurat like mål som tdi filteret. stemmer dette? har det kommet oppgradering av filter til 1.8t motorene til større,for det som står på nå byttet jeg for 2uker siden????

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan det utgjøre så mye om du får en ekstra liter olje å varme opp? Hvis en motor yter 200 Kw og en stor andel av dette går opp i varme burde det vel ikke ta så lang ekstra til å varme opp en ekstra liter.

Kansje en større oljekjøler er bedre alternativ.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenk deg selv hvor lang tid det tar å varme opp kjølevannet på en bil da.. hjelper nok litt iallefall.. Men er nok mye mer effektivt med en oljekjøler. (som også gir mer oljevolum)

og hk og kw er nok ikke det samme... pluss at en god andel av de såkalte kw'ene går jo til å drive bilen framover og ikke til varme.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

men nå var det vell oljemengde som var spørsmålet her da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

skulle bytte til et filter fra 2.5tdi r5 på min a4 1.8t som jeg så et tips om på en annen tråd her,men det filteret som sto på min nå har akkurat like mål som tdi filteret. stemmer dette? har det kommet oppgradering av filter til 1.8t motorene til større,for det som står på nå byttet jeg for 2uker siden????

Er kommet oppgradert filter til de ja. skal bare få kjøpt store der nå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det vil passe.

Alle R5 bensinmotorene bruker samme filter, foruten 10v turbo som har eget filter.

Noen forskjell av betydning?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.